Auteur Topic: e-Gulden en PVV website?  (gelezen 12559 keer)

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #15 Gepost op: 24 februari 2015, 13:57:46 »
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #16 Gepost op: 24 februari 2015, 14:18:08 »
Ik durf nergens meer iets te zeggen, want ik heb niet het gevoel dat mensen die zich bij deze munt vormen serieus iets voor heel Nederland neer willen zetten. Tis meer een hobbyclub die doen wat ze doen omdat ze het leuk vinden om te doen dan dat er daadwerkelijk wordt geprobeerd om de massa te bereiken.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #17 Gepost op: 24 februari 2015, 15:14:39 »
Ow, daar heb ik nu juist weer géén last van. Niels je loopt mijlenver voor de muziek uit. In je ongeduld maak je alles dat je hebt opgebouwd kapot. De EGulden is nog niet rijp voor Nederland. En aangezien zelfs jij, geen ijzer met handen kan breken verspil je al je energie aan niets. It's not the currency, it's the platform stupit. 
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #18 Gepost op: 24 februari 2015, 16:54:27 »
De EGulden is nog niet rijp voor Nederland.

Zie je wel, jij geloofd er dus ook niet in. Zo lang dit de instelling is bij de mensen hier moet je mij niet de schuld geven dat ik dat benoem.
« Laatst bewerkt op: 24 februari 2015, 16:56:48 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #19 Gepost op: 24 februari 2015, 17:09:35 »
Van mij mag jij alles zeggen Niels! Ik zal niemand de mond snoeren, dus wat dat betreft moet je niet bij mij zijn.

Helaas kan ik niet anders, dan concluderen dat er (nog) weinig interesse is. Te weinig, denk ik niet. Realisme kan geen kwaad. Maar ik ben er tegen om kunstmatig de waarde van de EGulden omhoog te krikken, hoe 'gemakkelijk' dat ook is (in jouw ogen dan hè, Niels). Zoek dan investeerders als jouw ideeën zo goed zijn(...) 

De EGulden werkt misschien helemaal niet als acceptatiemunt voor betalingsverkeer én ook dit forum kan wel een nutteloze exercitie zijn? Misschien is een andere benadering nodig? Ik heb Inge hier al verstandige dingen over horen zeggen.
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #20 Gepost op: 24 februari 2015, 17:26:33 »
Om er nog iets verder op door te gaan, voor wat er staat te gebeuren zal je nooit helemaal volledig zijn voorbereid, daar kan je je ook niet op voorbereiden. Een stelling als e-Gulden is niet rijp voor Nederland draai ik dus liever om, Nederland is niet rijp voor e-Gulden. Om dit land daar wel rijp voor te maken moet je echter soms wat concessies doen en accepteren dat de belangrijkste maatstaf op dit moment een euro is. Als je indruk wilt maken en het rijpingsproces wilt laten vorderen moet je dus het middel opofferen wat nu als leidend wordt gezien, diezelfde euro. Dat inzicht wordt dus niet gedeeld, maar daarbij wordt over het hoofd gezien dat het moment van nu niet eeuwig zal blijven bestaan en dat het dus enorm zonde is om niet te proberen wat meer stampij in de euro wereld te maken. Voor als je het nog niet weet, geld is niets waard, alleen als je mensen kan overtuigen dat het dit wel is wordt het wat waard omdat deze het dan als waardevol gaan zien. Ik kan bijna niet meer normaal over straat omdat iedereen die ik ken mij inmiddels ziet als een mafkees die in een andere wereld leeft die niet realistisch is, ik zou zo graag opnieuw met die mensen in gesprek gaan omdat er wordt aangetoond dat ik langzaam maar zeker gelijk krijg, om nu weer een half jaar te gaan afwachten is zonde van de tijd.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #21 Gepost op: 24 februari 2015, 17:34:06 »


Helaas kan ik niet anders, dan concluderen dat er (nog) weinig interesse is. Te weinig, denk ik niet. Realisme kan geen kwaad. Maar ik ben er tegen om kunstmatig de waarde van de EGulden omhoog te krikken, hoe 'gemakkelijk' dat ook is (in jouw ogen dan hè, Niels). Zoek dan investeerders als jouw ideeën zo goed zijn(...) 


Peter, dat is niet kunstmatig, dat is de markt. De interesse die er volgens jou niet is, komt omdat je in de massa niet opvalt. Een doorschieter op bittrex zou zo maar eens kunnen worden opgepikt op andere markten, maar als wij zelf niet eens de waarde van onze munt op een waardig niveau kunnen waarderen, waarom zou iemand anders er dan in geloven?
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2015, 18:14:28 »
Het is niet echt fair die opstelling van Niels en dan druk ik me zacht uit. Ik zie het als een soort stampvoeten over het projectresultaat en maar roepen dat "de kuil dieper moet", terwijl we hier nog met de bouwtekeningen onder onze arm lopen. Natuurlijk is de e-gulden in zekere zin af en werkbaar, maar het is de bedoeling dat het ding in Nederland(staligheid) wortel schiet en daarin excelleert boven Bitcoin doordat we het op maat maken voor deze community. "we" is verder de community zelf en dat is niet een dominant gefrustreerd individu, maar alle Nederlanders, of ze het nou beseffen of niet.

De kwestie van het functioneren van de e-Gulden als acceptatiemunt op grote schaal is dezelfde vraag als die voor Bitcoin. Dit forum is wat dat betreft open voor suggesties, maar het zou wel fijn zijn als die opbouwend zijn. Dan spreek ik weliswaar voor mezelf, maar een beetje willekeur in het voordeel van e-Gulden zou wel helpen aan de basis van dit project.

Een doorschieter in de markt zou je als plus kunnen zien, maar dan roept iedereen weer "volatiliteit" of "het was een gek die het ervoor geeft". Werk alsjeblieft aan een solide basis. Liever 10 pubers dan 1 suikeroom! of zeg ik dan weer iets verkeerds?



efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: e-Gulden en PVV website?
« Reactie #23 Gepost op: 24 februari 2015, 19:57:25 »


Helaas kan ik niet anders, dan concluderen dat er (nog) weinig interesse is. Te weinig, denk ik niet. Realisme kan geen kwaad. Maar ik ben er tegen om kunstmatig de waarde van de EGulden omhoog te krikken, hoe 'gemakkelijk' dat ook is (in jouw ogen dan hè, Niels). Zoek dan investeerders als jouw ideeën zo goed zijn(...) 


Peter, dat is niet kunstmatig, dat is de markt. De interesse die er volgens jou niet is, komt omdat je in de massa niet opvalt. Een doorschieter op bittrex zou zo maar eens kunnen worden opgepikt op andere markten, maar als wij zelf niet eens de waarde van onze munt op een waardig niveau kunnen waarderen, waarom zou iemand anders er dan in geloven?

Hey Nelis, ik zal toch mee moeten gaan in het stampvoeterrij verhaal coins zijn bedacht voor de langere termijn, je moet het zo zien als er over een x aantal jaar nog steeds wat activity is voor EFL mogen we niet klagen toch :D Wat ik zo begrepen had gaan er binnen kort ook flyers verspreid worden van EFL dus er zullen vast meer zeemonsters zich melden ;) Alles heeft zijn tijd nodig ook EFL :)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast