Auteur Topic: Arnhem Bitcoinstad  (gelezen 8660 keer)

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #15 Gepost op: 30 november 2014, 14:18:08 »
Ja, de angst om geld te verliezen wint het van de hebzucht, tot de koers 10x zo hoog staat, dan is ineens de boot hebben gemist reden alsnog in te stappen... leuke soort, de mens. Ik leg de EFL ook het liefst uit in vergelijking met een eindejaarslot; je 'investeert' een paar tientjes; waarschijnlijk ben je het kwijt, maar misschien pak je de jackpot.
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #16 Gepost op: 30 november 2014, 14:19:44 »
Begrijp me trouwens niet verkeerd.
Zelf ben ik er ook nog niet zo lang mee bezig, eigenlijk pas sinds het op de markt verschijnen van de efl, daarvoor was het voor mij ook abracadabra.
Echter ik vind het hele fenomeen crypto buitengewoon interessant vooral vanuit het feit dat ik altijd een groot tegenstander ben geweest van de euro.
Het volk moet gewoon meer zeggenschap krijgen over zijn/haar geld en dat is op dit moment erg ver te zoeken.
Bedenk dat je banken moet betalen om aan je eigen geld te mogen komen, hoe idioot is dat wel niet.
Ik leer elke dag en heb nog een heel lange weg te gaan.
Ik ben nog altijd een newbie.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #17 Gepost op: 30 november 2014, 14:52:21 »
Afgelopen vrijdag was er een cafe in Arnhem waar je voor een tap pilsje maarliefst twee euro zeventig (!) moest betalen. Zulke prijzen grijp ik dan graag aan om de mensen te wijzen op het waardeverlies van de euro. Alle begin is moeilijk en ik moet eerlijk bekennen dat het ook mij behoorlijk tegenvalt hoe dit land zich vast blijft klampen aan een verouderd geldsysteem. Het gaat mij allemaal niet snel genoeg, maar ik ben dan ook een druktemaker die verslaafd is aan actie :)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #18 Gepost op: 30 november 2014, 15:24:09 »
Exact Nelis,
zou jij in de tijd dat de gulden er nog was 5,94 gulden(2,70 * 2,2) hebben betaald voor een pilsje.
Denk het niet.
De mensen rekenen niet meer terug naar de gulden en een argument dat gebruikt wordt is, ja maar zo moet je niet denken.
In mijn ogen moet je nog wel zo denken want de inkomsten zijn mooi gedeeld door die 2,2 maar de prijzen zijn 1 op 1 gegaan met de euro.
Met andere worden, alles is 2,2 keer zo duur geworden maar het inkomen is beduidend kleiner geworden.
Over waardeverlies gesproken.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline TradeMark

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 79
  • Karma: +4/-0
  • 't is niet niks
    • Bekijk profiel
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #19 Gepost op: 30 november 2014, 15:29:38 »
2.70 euro... pfff, gingen we de gulden niet uit met bier voor 3 gulden? (met happy hour zelfs 1,50!) das ff 100% inflatie in 12 jaar?

Ik ben ook geen pro op dit gebied hoor, en van het technische verhaal achter crypto heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Maar markten in algemene zin zijn een hobby van me. En zowel de positieve als negatieve uitkomsten van deze markten blijven me boeien. 

Ik ben echter niet principieel tegen inflatie. Als inflatie nu een openlijk en bewust gekozen belasting was (met goedkeuring en dus begrip van het volk) ben ik niet tegen een geldsysteem dat expandeert. Beter nog; dan hadden wij met 100% inflatie bijv de ziekenhuiszorg e.d. kunnen bekostigen, zonder enige premie te heffen (die wordt immers betaald door zij die waar dan ook dat 'geld' bezaten).
Het systeem nu is echter helemaal niet bewust ondersteund door het volk, en inflatie niet bedoelt ter herverdeling naar de not-haves (waar ik tot bepaalde hoogte groot voorstander van ben), het is herverdelen naar zij die de geldcreatie in handen hebben. En dat is niet het volk.

Weg met deze zooi, leve de crypto's (en metaaltjes ;) ).
LKQHWQkh6HcJC2TxeyaMoSxZGenPNZMKLQ

Betwijfel alles, denk zelf.

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #20 Gepost op: 30 november 2014, 15:35:02 »
Dutch Mark,

Tot voor de euro betaalde we hier in limburg zo'n 1,90 gulden voor een pilsje en dat vonden we al duur.
Als je dat vergelijkt met de huidige prijs dan schrik je je verrot.
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2014, 15:43:25 »
2.70 euro... pfff, gingen we de gulden niet uit met bier voor 3 gulden? (met happy hour zelfs 1,50!) das ff 100% inflatie in 12 jaar?

Ik ben ook geen pro op dit gebied hoor, en van het technische verhaal achter crypto heb ik al helemaal geen kaas gegeten. Maar markten in algemene zin zijn een hobby van me. En zowel de positieve als negatieve uitkomsten van deze markten blijven me boeien. 

Ik ben echter niet principieel tegen inflatie. Als inflatie nu een openlijk en bewust gekozen belasting was (met goedkeuring en dus begrip van het volk) ben ik niet tegen een geldsysteem dat expandeert. Beter nog; dan hadden wij met 100% inflatie bijv de ziekenhuiszorg e.d. kunnen bekostigen, zonder enige premie te heffen (die wordt immers betaald door zij die waar dan ook dat 'geld' bezaten).
Het systeem nu is echter helemaal niet bewust ondersteund door het volk, en inflatie niet bedoelt ter herverdeling naar de not-haves (waar ik tot bepaalde hoogte groot voorstander van ben), het is herverdelen naar zij die de geldcreatie in handen hebben. En dat is niet het volk.

Weg met deze zooi, leve de crypto's (en metaaltjes ;) ).

100% met deze opmerking eens. Het probleem is niet zozeer het systeem, maar het gebrek aan transparantie in het systeem. Ikzelf leg me bij de wil van de massa neer, daarmee bedoel ik, als iedereen op dit moment zou snappen hoe het geldsysteem werkt en dit prima vind, dan vind ik het ook prima. Mijn probleem is dat minder dan 5% van de mensen op dit moment snapt wat een euro is, maar wel denkt het te snappen, bijvoorbeeld als ze zeggen dat goud de waarde van een euro garandeert. Doordat mensen hun mening baseren op onjuiste informatie is hun mening niet legitiem. De grote taak die ik mezelf in mijn leven wil geven is dit land onderwijzen wat geld is. Daarna mogen mensen zelf bepalen wat ze doen en als ze ervoor kiezen om op dezelfde manier door te gaan leg ik me erbij neer, maar ik geloof niet dat dit werkelijk gaat gebeuren, de meeste mensen zullen waarschijnlijk heel erg boos worden als ze erachter komen dat ze al die jaren niet eerlijk zijn geinformeerd, dat is tenminste mijn verwachting en de reden dat ik zo geloof in alternatieven van de euro.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Arnhem Bitcoinstad
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2014, 15:44:50 »
De foto's van afgelopen vrijdag staan online, als bewijs dat ik echt aanwezig was heb ik de foto waarop ik sta hieronder geplaatst, ik sta helemaal rechts in de blauwe trui

Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV