Auteur Topic: Prijs EFL  (gelezen 96246 keer)

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Prijs EFL
« Gepost op: 12 oktober 2014, 14:44:18 »
Ik weet niet of dit de juiste plaats is om te plaatsen maar lijkt mij wel leuk om af en toe over de prijs van EFL te kibbelen.
Viel met op dat de EFL prijs best wel snel omhoog geschoten is de afgelopen dagen. en dat ik op moet gaan schieten met een leuk aantal EFL aan te gaan schaffen voor de prijs de pan uit schiet want dat kan bij deze munt heel snel gaan had ik begrepen 8)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs EFL
« Reactie #1 Gepost op: 12 oktober 2014, 22:56:36 »
Helemaal niet zo'n slechte idee Bastianen, zo'n prijstopic, maar ik heb even last van een writersblock en weet even niets zinnigs te vertellen, maar hier alsnog een poging.

Gisteren heb ik in onze facebookgroep (https://www.facebook.com/groups/294343530748239/ joinen als je nog geen lid bent!) een berichtje geplaatst over de huidige lage koers van EFL. Over het feit dat we hard aan het werk zijn met oa de nieuwe opzet van het forum, een idee als Christiaan Huygens en dat de lage prijs mede te maken heeft met een gedaalde bitcoinwaarde. Ik denk dat een aantal mensen uit de groep deze tip ter harte heeft genomen en via litebit een aantal guldens heeft aangeschaft. Onze markt is op dit moment erg klein, een aantal weken geleden zelfs minder dan 100 euro per dag. Er is een constant aanbod van guldens, maar op het moment dat veel mensen tegelijk (of 1 iemand ineens met veel geld) guldens wil hebben zal de prijs omhoog moeten om aan de vraag te voldoen. Met een instroom van 300 euro schoot onze prijs dus ineens van 700 naar 1000 satoshi (dat is de kleinste hoeveelheid bitcoin die je op dit moment kan aanduiden en staan gelijk aan 0,00000001 bitcoin) nu is dat moment weer voorbij en zie je dat de prijs weer langzaam minder wordt door de inflatie. Als je voor een bepaald bedrag guldens wil kopen kan je dat bedrag dus beter door 10 delen en iedere dag 1/10e deel kopen, dan het hele bedrag ineens (al is er soms ook weer iets voor te zeggen om dat niet te doen :)

Een prijs is niets anders dan de laatste overeenkomst tussen twee partijen en heeft dus niets te maken met de waarde, sterker nog, ik ben van mening dat in onze huidige tijd het verschil tussen waarde en prijs groter is dan ooit. Laat je dus nooit misleiden door opmerkingen als: het is zijn geld niet waard, of, het is te duur (zoals sommige mensen nu bij bitcoin doen), want duur en is helaas een relatief begrip geworden.

Nou goed inmiddels toch weer een heel verhaal, en allemaal veel te zweverig, dus ik laat het er even bij. Zodra ik iets zinnigs te vertellen heb zal ik het melden.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Prijs EFL
« Reactie #2 Gepost op: 13 oktober 2014, 09:13:15 »
sterker nog, ik ben van mening dat in onze huidige tijd het verschil tussen waarde en prijs groter is dan ooit.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #3 Gepost op: 13 oktober 2014, 10:01:00 »
Misschien nog een paar relativeringen :

Er zijn momenteel 13.38M Bitcoins in de markt, er zullen er 21M ooit komen, maar pas over ruim 100 jaar;  Prijs per stuk 370 $
Er zijn momenteel 32,86M Litecoins in de markt, er zullen er 84M ooit komen, eveneens over ruim 100 jaar; Prijs per stuk 3,78 $
Het prijsverschil is een factor 100 terwijl die op basis van zeldzaamheid een factor 3 a 4 zou moeten zijn. Het verschil zit hem in in bekendheid en vertrouwen terwijl de technische verschillen miniem zijn.

Er zijn momenteel (buiten de resterende premine van 5M) 10M e-Guldens op de markt; er zullen 21M ooit komen over een jaar of tien; Prijs per stuk 0,003$
Er zijn momenteel (buiten de premine van 170M) 129M Guldencoins op de markt; er zullen er 1680M ooit komen over een jaar of vijftig; Prijs per stuk 0,002$
Het prijsverschil is miniem terwijl die op basis van zeldzaamheid een factor 13 is en uiteindelijk een factor 80 wordt. Het verschil zit hem blijkbaar in vertrouwen, want de technische verschillen zijn miniem.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ook bij Bitcoin hebben we nu vijf jaar het proces van waarde opbouw en breuken daarin gezien. De Nederlandse Altcoins bestaan pas een half jaar. Een lange weg te gaan.

efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2014, 13:25:28 »
Misschien nog een paar relativeringen :

Er zijn momenteel 13.38M Bitcoins in de markt, er zullen er 21M ooit komen, maar pas over ruim 100 jaar;  Prijs per stuk 370 $
Er zijn momenteel 32,86M Litecoins in de markt, er zullen er 84M ooit komen, eveneens over ruim 100 jaar; Prijs per stuk 3,78 $
Het prijsverschil is een factor 100 terwijl die op basis van zeldzaamheid een factor 3 a 4 zou moeten zijn. Het verschil zit hem in in bekendheid en vertrouwen terwijl de technische verschillen miniem zijn.

Er zijn momenteel (buiten de resterende premine van 5M) 10M e-Guldens op de markt; er zullen 21M ooit komen over een jaar of tien; Prijs per stuk 0,003$
Er zijn momenteel (buiten de premine van 170M) 129M Guldencoins op de markt; er zullen er 1680M ooit komen over een jaar of vijftig; Prijs per stuk 0,002$
Het prijsverschil is miniem terwijl die op basis van zeldzaamheid een factor 13 is en uiteindelijk een factor 80 wordt. Het verschil zit hem blijkbaar in vertrouwen, want de technische verschillen zijn miniem.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Ook bij Bitcoin hebben we nu vijf jaar het proces van waarde opbouw en breuken daarin gezien. De Nederlandse Altcoins bestaan pas een half jaar. Een lange weg te gaan.
Verschil tussen 10 of 50 is een groot verschil als je het mij vraagt. Ga dan denk ik toch maar voor de 10 jaar max met EFL
50 jaar wachten op een munt is met mijn leeftijd niet haalbaar trouwens 8) (zie profiel foto)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs EFL
« Reactie #5 Gepost op: 13 oktober 2014, 14:06:58 »
 ;D ;D ;D
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #6 Gepost op: 13 oktober 2014, 19:44:06 »
Hoe hoog kan die dan?!?
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs EFL
« Reactie #7 Gepost op: 14 oktober 2014, 12:32:24 »
We zijn vandaag weer lekker aan het doorstoten, waar we 72 uur geleden een korte piek rond de 1000 sat. lieten zien, is dit prijsnievau op dit moment onze bodem (al is dit nog niet stabiel) Om antwoord te geven op je vraag bastianen, In euro's uitgedrukt is de potentiële waarde van e-gulden in theorie ongelimiteerd. Zodra de gebruikers beseffen dat de munten ook een waarde vertegenwoordigen zonder dat deze verzilverd dienen te worden, kunnen de guldens circuleren zonder dat iemand deze dient te verkopen. Daar zijn we natuurlijk nog lang niet, eerst maar eens door de euro per stuk breken :)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #8 Gepost op: 14 oktober 2014, 18:43:48 »
1op1 dat is een mooi vooruitzicht daar doen we het onder andere voor, zoveel mogelijk Gulden terug.
« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2014, 20:40:10 door Bastianen »
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2014, 12:52:41 »
Iemand een raket gelanceerd?
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs EFL
« Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2014, 13:43:26 »
Ik zit ook met veel plezier naar deze maanlancering te kijken, benieuwd waar we staan als de markt is uitgeraasd.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2014, 13:59:30 »
We beginnen net dus kan nog leuk worden.
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Prijs EFL
« Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2014, 14:31:52 »
Zeker waar, als het vuurtje eenmaal begint te lopen kan het snel gaan.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2014, 16:01:55 »
Interessant stukje over gelden en cash geld risico's
Willem Middelkoop over investeren & beleggen

http://www.youtube.com/watch?v=rFQusMn3f9Y
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2014, 16:12:18 door Bastianen »
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Prijs EFL
« Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2014, 10:48:47 »
De prijs is mooi stabiel met een rustige stijging omhoog kan niet beter ;D
Niet te snel stijgen nog want moet er deze week nog een aantal bijkopen 8) 
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast