Auteur Topic: Concrete updates e-gulden  (gelezen 4290 keer)

Offline Greenleaf

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 11
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Concrete updates e-gulden
« Gepost op: 10 oktober 2014, 17:39:57 »
Wat zijn de concrete updates op dit moment?

Nelis nog wat te horen gekregen van die Angel investeerder?
Zijn er nog  nieuwe winkels die e-gulden gaan accepteren op korte termijn?
Nog updates over de verloren 5 miljoen premine?
Zijn er evenementen of beurzen op de agenda voor de e-gulden?
Gaat er nog een online filmpje komen zoals  Hman dat destijds deed bij Paul Buitink?
Wanneer komt de nieuwe nieuwsbrief uit.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Concrete updates e-gulden
« Reactie #1 Gepost op: 10 oktober 2014, 18:56:34 »
Hoi Greenleaf,

De angel investeerder die ik op het oog had heeft afgehaakt, maar ik ben met meerdere mensen in gesprek, echter lijkt er op korte termijn geen extra geld op deze manier in te stromen.

We zullen binnenkort een eerste winkel krijgen die e-Gulden als betaalmiddel accepteert, echter ben ik zelf meer van de omgekeerde methode. Ik ga me voornamelijk richten op nieuwe gebruikers, niet zozeer op winkels. Een slimme ondernemer maakt het in mijn ogen niet uit op welke manier hij zijn geld ontvangt, dus als het volk ervoor kiest hun geld op een bepaalde manier te parkeren, zullen winkeliers ons vanzelf gaan vinden. Voor dit doel is er in de afgelopen tijd wel een merchant API intwikkeld, deze wordt op dit moment getest en het is niet aan mij om te bepalen wanneer de link voor deze tool gedeeld gaat worden.

De 5 miljoen kan via EFL worden teruggezocht zodat er precies duidelijk is welke adressen op dit moment een deel van de pre-mine bezitten. Als je op wallets zoekt op efl.nl zie je de stand van 3 juni.

Wij zijn op dit moment in gesprek met diverse organisaties die evenementen organiseren, maar je bent natuurlijk zelf ook van harte welkom om zelf namens EFL contact met mensen op te nemen.

Ik neem aan dat onze toekomstige publicaties genoeg informatie bevatten voor een gesprekje met Paul.

In de oude nieuwsbrief staat dat 18 oktober onze volgende nieuwsbrief uit zal komen op 18 oktober. Oude nieuwsbrieven kunnen als het goed is wrden teruggekeken met de volgende link http://egulden.org/nieuwsbrieven/ , maar ik zie dat deze nu niet werkt, dus als ik over een uurtje bestuursvergadering heb zal ik ervoor zorgen dat dit even wordt gecontroleerd.

Tot slot staan we op het punt om onze Christiaan Huygens wallet wereldkundig te maken, maar zijn we aan het twijfelen of dit moet gebeuren met of zonder update van de android wallet, wat denk jij? https://github.com/Electronic-Gulden-Foundation/egulden/tree/develop
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2014, 21:39:35 door AmazingDreams »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Concrete updates e-gulden
« Reactie #2 Gepost op: 10 oktober 2014, 19:01:34 »
Sorry tikfout, de volgende nieuwsbrief komt uit op 28 oktober
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Concrete updates e-gulden
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2014, 10:44:14 »
Hoi Greenleaf,

We zullen binnenkort een eerste winkel krijgen die e-Gulden als betaalmiddel accepteert, echter ben ik zelf meer van de omgekeerde methode. Ik ga me voornamelijk richten op nieuwe gebruikers, niet zozeer op winkels. Een slimme ondernemer maakt het in mijn ogen niet uit op welke manier hij zijn geld ontvangt, dus als het volk ervoor kiest hun geld op een bepaalde manier te parkeren, zullen winkeliers ons vanzelf gaan vinden.

Ik neem aan dat onze toekomstige publicaties genoeg informatie bevatten voor een gesprekje met Paul.


De quote wat ingekort maar deze denk wijze van Nelis is natuurlijk heel erg professioneel erg goed over nagedacht.
Zo kun je mooi de verschillen zien van beide munten de een is bij bedrijven aan het bedelen voor acceptatie terwijl de andere begrijpt dat eerst het volk over stag moet gaan zodoende bedrijven zichzelf wel aanmelden.
Vind ook dat degene die bakken vol met commentaar leeg gooien hier ook bakken vol met gezonde input kunnen leveren aan EFL deze club is net als ieder andere munt  ook afhankelijk van de community.
Vond het ook wel heel erg stil hier dus was afwachtend op nieuws zie nu dat er op de achter grond flink gewerkt word dus dat is goed nieuws. Gijsjan ook jij kan je steentje bijdragen om van EFL een succes te maken. dat elkaar beschuldigen heeft weinig nut lijkt mij ;)

Nelis hoe gaat het met je nek al verlost van die steigerbalken ;D

http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Concrete updates e-gulden
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2014, 13:01:32 »
Helaas Bastianen, de komende twee weken zal ik mezelf nog niet optimaal kunnen bewegen, hopelijk dat het hierna wat beter wordt, zodat ik onze munt optimaal kan vertegenwoordigen.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV