Auteur Topic: Netwerksnelheid ver4voudigd  (gelezen 3751 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Netwerksnelheid ver4voudigd
« Gepost op: 11 mei 2014, 03:25:09 »
Beste Nedercoiners,

na een tumultueus weekend met veel volatiliteit lijkt het erop dat de markten weer wat tot bedaren zijn gekomen, voor hoe lang blijft met crypto altijd maar de vraag.

Op dit moment zijn er zo'n ƒ12.400.000 in omloop en die staan dus ook op iemand zijn wallet. Dat een deel gereserveerd is om verdeeld te worden is duidelijk uitgelegd en wanneer de tijd er rijp voor is, verwacht ik zeker dat er op een bepaalde manier duidelijkheid wordt verschaft omtrent de gang van zaken. Veel is al terug te vinden op de website, maar om het totale verhaal te weten kun je terecht op bitcointalk bij het topic van EFL Hier is nog veel meer informatie te vinden, maar alles is in het Engels, want het is een Engels forum. Houdt hier ook rekening mee als je zelf vragen stelt, want het wordt niet op prijs gesteld als er een andere taal gesproken wordt. Bijna alles komt op deze website samen. In oktober was de website uit de lucht gehaald door hackers en toen kon niemand met elkaar communiceren! Moet je nagaan :)

Maargoed dat is niet de reden voor dit topic, dat is namelijk onze netwerksnelheid. Ondanks dat er redelijk wat verschillende mensen actief zijn met minen, is onze netwerksnelheid nog niet enorm. Dit weekend, met alle commotie liep het zelfs terug naar minder dan 40 mh/s. Om iedereen een idee te geven, Litecoin, het grootste netwerk na bitcoin heeft op dit moment een omvang van 154500 mh/s.

De afgelopen dagen gleed door alle commotie de rekenkracht steeds verder terug, tot op een punt dat je je serieus zorgen mag maken. Echter heeft het handelsvolume van de afgelopen dagen er denk ik voor gezorgd dat er een kanteling te zien is in het aantal hashes per seconde. Bedenk goed dat het 24 uur per dag minen van cryptovaluta enige kosten met zich meebrengt. De munten moeten hiervoor betalen, dus als iemand uit de kosten wil komen zal hij zijn munten moeten verkopen. Doordat er helemaal geen kooporders in de boeken stonden kan je je misschien indenken dat miners het benauwd krijgen om hun computers maar te laten draaien, zonder te weten of ze ooit van hun munten afkomen, vooral als je die computers ook naar een andere munt kan laten zoeken.

De waarde van een munt en de netwerksnelheid zijn twee zaken die vaak nauw samengaan. Hoe meer mensen de munten zoeken, hoe waardevoller ze worden en andersom, hoe meer mensen ervoor bereid zijn te betalen, hoe meer mensen gaan zoeken.

Al is de prijs nu ietswat gestabiliseerd, om echt naar boven door te breken is er duidelijk meer communicatie nodig. Het vertrouwen is momenteel nog ver te zoeken, mede door de onduidelijkheid bij sommigen over de pre-mine. Met de goede opmerkingen kunnen de mensen van Advertouch deze munt momenteel maken of breken. Ik hoop dat Advertouch rekening houdt met het negatieve sentiment waarmee deze munt besmeurd is, indien er een verklaring komt. Op iedere slak wordt zout gelegd en alles moet dubbel worden gewogen, wat niet meer dan logisch is.

Hoge bomen vangen veel wind en misschien is een radiostilte zo gek nog niet, maar voorlopig lijkt het tij te zijn gekeerd. Ons netwerk is vanaf het dieptepunt verviervoudigd in snelheid en na wat schommelingen hashen we nu met zo'n 70 mh/s, wat helemaal niet slecht is.

Als je zelf ook eens wilt zien hoeveel de netwerk snelheid is kan je dat doen door in je qt-wallet op het tabje hulp te klikken en vervolgens op debugscherm. Typ vervolgens onder het tabje console getmininginfo en kijk bij networkhashps

om het voor iedereen nog iets makkelijker te maken ook nog even met plaatje:



Voorlopig weer even genoeg geklets, ik wens jullie allemaal een fijne moederdag!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Netwerksnelheid ver4voudigd
« Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2014, 03:55:36 »
Zeg Nelis, dat is geen geklets,

Ik kom zelf niet verder dan 0,6 Mhs met een Radeon R9 290 (4000Mb)en ik heb hem in een andere ruimte gezet vanwege de herrie. Doet zo'n 250 Watt.
Hij is wel toegewijd aan EFL en ik zit niet in een Pool; Solomining is bij deze snelheden nog te doen en gisteren zijn er 375 naar binnen gelopen.
Voor mij een hoogtepunt maar voor het netwerk een dieptepunt.

Ik hoop dat iedereen het nog een tijdje volhoud. Ben zelf aan het wachten op een Titan van KNCminer.com , maar dat zal nog wel een de nodige maanden duren.
Volhouden dus allemaal ! Voorlopig even liefdewerk oud papier.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Netwerksnelheid ver4voudigd
« Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2014, 10:46:56 »
Zeg Nelis, dat is geen geklets,


oeps, bedoelde gekletsts
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hman

  • Kring
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 147
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Netwerksnelheid ver4voudigd
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2014, 13:04:46 »
Zeg Nelis, dat is geen geklets,

Ik kom zelf niet verder dan 0,6 Mhs met een Radeon R9 290 (4000Mb)en ik heb hem in een andere ruimte gezet vanwege de herrie. Doet zo'n 250 Watt.
Hij is wel toegewijd aan EFL en ik zit niet in een Pool; Solomining is bij deze snelheden nog te doen en gisteren zijn er 375 naar binnen gelopen.
Voor mij een hoogtepunt maar voor het netwerk een dieptepunt.

Ik hoop dat iedereen het nog een tijdje volhoud. Ben zelf aan het wachten op een Titan van KNCminer.com , maar dat zal nog wel een de nodige maanden duren.
Volhouden dus allemaal ! Voorlopig even liefdewerk oud papier.

Ik zal met mijn zééér bescheiden 55 Kh/s blijven bijdragen (via de pool).  Alle beetjes helpen, nietwaar?  ;)
Hman - leve de e-Gulden

EFL: LfKM1QWZUUst4cf8GeCsC7WhsCqBXrFqEA

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Netwerksnelheid ver4voudigd
« Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2014, 21:47:06 »
Zeg Nelis, dat is geen geklets,

Ik kom zelf niet verder dan 0,6 Mhs met een Radeon R9 290 (4000Mb)en ik heb hem in een andere ruimte gezet vanwege de herrie. Doet zo'n 250 Watt.
Hij is wel toegewijd aan EFL en ik zit niet in een Pool; Solomining is bij deze snelheden nog te doen en gisteren zijn er 375 naar binnen gelopen.
Voor mij een hoogtepunt maar voor het netwerk een dieptepunt.

Ik hoop dat iedereen het nog een tijdje volhoud. Ben zelf aan het wachten op een Titan van KNCminer.com , maar dat zal nog wel een de nodige maanden duren.
Volhouden dus allemaal ! Voorlopig even liefdewerk oud papier.

Ik zal met mijn zééér bescheiden 55 Kh/s blijven bijdragen (via de pool).  Alle beetjes helpen, nietwaar?  ;)

Absoluut Hman, dit is echt niet overdreven, zeker in het begin is iedere miner meer dan welkom, zelfs al is het voor slechts 55kh/s
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV