Ik had het op bitcointalk ook al eens aangezwengeld, maar ik vond en blijf vinden dat de prijs zich raar ontwikkeld.
Vooral omdat er erg grote hoeveelheden EFL's op met name Bittrex worden aangeboden.
Het lijkt er gewoon erg sterk op dat de EFL's op bittrex worden uitgedeeld in plaats van via de normale aanvragen. Het enige wat er met dit dumpen wordt bereikt is dat de prijs absurt lage niveaus bereikt. Degene die zojuist weer ruim 100.000 op de markt gedrukt hebben, hebben daar een schamele halve bitcoin mee opgehaald.
Het lijkt me niet logisch dat miners dat doen, omdat de apparatuur om scrypt-coins te maken zo'n EU 500 per Mhs kost en enkelen honderden Watt, dus per dag zo'n 10 KW. 1Mhs levert per dag zo'n 1/40 deel van de totale omzet van EFL op, dus zo'n 400 EFL. Niemand doet dit voor een paar dubbeltjes.
Nog een hint : Als de prijs nu btc:0.000005 is dan is de waarde van de totale premine (efl:10.500.000) 50 Bitcoins. Het motief om anoniem te blijven omdat men op een grote geldberg zou zitten, raakt nu kant nog wal.
Het zou echt helpen als de verdeel-ploeg meer duidelijkheid zou verschaffen anders blijven complot-theorien dat wat ons rest.