Auteur Topic: Mining voor beginners AMD R6970  (gelezen 4053 keer)

Offline Mrdeeds

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 31
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Mining voor beginners AMD R6970
« Gepost op: 05 april 2014, 15:35:37 »
Hallo,

Ik wil eerst voorop stellen dat ik ook een beginner ben en dat ik het minen aan het proberen ben omdat ik het leuk vind en (nog ;) ) niet om er rijk van te worden. De e-gulden vind ik een leuk initiatief en doordat de moeilijkheidsgraad (nog) niet erg hoog is vond ik dit een leuke opstap naar het minen.
Ik ben zelf op internet op zoek geweest naar informatie en programma's over en voor het minen en heb uiteindelijk door schade en schande mijn gpu aan het minen gekregen met cgminer en egulden.miners-pool.eu. De standaard instellingen van de pool zijn genoeg om je gpu te laten minen maar om het maximale uit je kaart te halen heb je toch wat geavanceerdere instellingen nodig. Het punt is dat deze instellingen althans voor mij niet makkelijk te vinden waren en ik heb dus wat instellingen geprobeerd waardoor mijn pc regelmatig crashte maar die uiteindelijk goed genoeg naar mijn zin waren om een behoorlijke hashrate uit mijn kaart te krijgen.

Het leek me daarom een leuk idee om de instellingen die ik voor mijn AMD R6970 gebruik op het forum te posten zodat iemand anders hier misschien wat aan heeft of zodat iemand misschien tips kan geven over eventuele andere instellingen. Als meer mensen de instellingen voor hun kaart op deze manier willen delen is het wordt het voor beginnende miners zoals ik misschien makkelijker om te starten met minen en het beste uit hun kaart te kunnen halen.

Mijn instellingen voor de 6970 zijn te zien in deze afbeelding:

Ik haal hier een hashrate mee van ongeveer 470 kh/s. Als ik de intensity naar 18 of 19 zet krijg ik een paar kh/s meer maar niet zodanig dat ik dit nodig vind.

Mocht iemand nog tips hebben dan hoor ik het graag. Uiteraard ben je ook vrij om deze instellingen over te nemen.

Groeten,

Mark
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Offline masterofdisaster

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 8
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Mining voor beginners AMD R6970
« Reactie #1 Gepost op: 07 april 2014, 00:01:17 »
Wellicht een kleine aanvulling op het bovenstaande.

Solo mining is alleen zinvol bij een lage moeijlijkheid (diff), inmiddels is die van EFL al zo groot dat solomining geen zin meer heeft.
je maakt waarschijnlijk nog meer kans in de staatsloterij.

Door via een pool te minen kan je wel nog leuke resultaten boeken (afhankelijk van de rekenkracht van je grafische kaart).
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 door Guest »

Nelis

  • Gast
Re: Mining voor beginners AMD R6970
« Reactie #2 Gepost op: 21 april 2014, 02:59:47 »
Maar dan heb je wel een jackpot die gegarandeerd valt ;)