Auteur Topic: Nieuwe tekst: YOLO  (gelezen 2618 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Nieuwe tekst: YOLO
« Gepost op: 17 juni 2023, 15:05:47 »
https://www.sgulden.nl/yolo/

vannacht heb ik de volgende tekst gepubliceert.

Binnenkort maak ik nog een stream waarbij ik de tekst zal voorlezen, maar ik wil hier nog een kleine toelichting geven op wat ik geschreven heb, omdat het een iets andere opmaakt heeft dan gebruikelijk.

Met de yolo tekst geef ik aan dat ik niet langer het gevoel heb dat EFL het verschil gaat maken voor de aankomende bancaire crisis. Na 10 jaar proberen ben ik tot het inzicht gekomen dat het tijd wordt om voor mezelf te gaan zorgen. Ik heb beloftes gedaan aan deze en gene en heb mij hier naar eigen inzicht altijd volledig aan gehouden. Ik kan terugkijken op een lange periode waarin ik niet ben begrepen, nu ga ik hopelijk een periode tegemoed waarin dat oordeel van anderen mij niet langer zal raken.

Specifiek op de situatie op EFL het volgende, de afgelopen maanden is er 70.000 EFL verkocht door iemand die 4 jaar lang niets met deze munten heeft gedaan, behalve dan hopen dat ze meer waard worden uit zodat er een eenvoudige winst behaald kan worden. Nooit is het bij deze persoon opgekomen om een poging te wagen deze munten in omloop te brengen, bijvoorbeeld door een lokale ondernemer te betrekken, of de munten binnen de eigen vrienden- en kennisenkring door te verkopen en vervolgens meer munten bij te kopen. Met zulke aanhang is het logisch dat een munt niet van de grond komt, er is simpelweg niemand die een poging onderneemt om de circulatiesnelheid te verhogen of zijn munten ergens voor gaat gebruiken, op die manier is het afwachten tot er via een kracht van buiten iets gebeurt waardoor en misschien wel, misschien niet, ooit iemand het nut van EFL gaat ontdekken.

De bitcoincenten die ineens rijkelijk stroomde zijn in mijn ogen dan ook doekjes voor het bloeden, maar geen oplossing. Ik zal alvast maar mijn excuus aanbieden, want het is niet mijn bedoeling om mensen tegen het zere been te stoten, maar was het ons gelukt om de prijs van 1 euro te raken dan hadden we waarschijnlijk met 10000-en die munten uit de markt gekocht, nu is er nog steeds maar 1 partij die voor een beetje leven in de tent zorgt, al is dat dan meer in de vorm van reanimatie dan dat er het gevoel van passie wordt overgedragen.

Ik heb gisteren mijn laatste centen uit unnamed exchange proberen op te nemen, het lijkt erop dat enkel EFL opnames nog actief zijn op die beurs, litecoin, dogecoin, ethereum, bitcoin, geen van deze opties zijn nog functioneel. Terwijl een anoniem account na 4 jaar van inactiviteit dus binnen een paar weken tijd zijn volledige stapel weet om te zetten naar bruikbaar geld zit ik mezelf af te vragen waarom ik eigenlijk nog langer mijn best doe om die munten vast te houden. Een nieuwe beurs aanmelden heeft volgens mij ook weinig zin, want er wordt toch niets aan gedaan om de gebruikersgroep te verbreden en dus is het wachten tot ook freiexchange op een dag de deuren zal sluiten er zal op dat moment geen haan zijn die er naar kraait, want er is maar amper iemand te vinden die voor zijn financiele vrijheid wil vechten.

Ik heb dus maar een nieuwe order geopend op freiexchange, want volgende maand moet de huur weer betaald worden en waarom ben ik eigenlijk nog langer aan het proberen om mijn EFL's vast te houden als ik voor de rest nog maar amper andere muntjes bezit. Mijn verwachting is dat er net als vorig jaar toen ik aankondigde wat munten te gaan verkopen de markt weer volledig zal stilvallen, want ja, als je die anonieme investeerder in een paar weken uitbetaald met het budget van een paar maanden, dan zal dat wel betekenen dat er voorlopig niets meer te halen valt. Ik heb het waarschijnlijk aan mezelf te danken, moet ik er maar niet op een openbaar forum een bericht over plaatsen, de 1 zijn dood is immers de ander zijn brood.

Ik heb mezelf als doel gesteld om een stuk minder achter de computer plaats te gaan nemen in de zomermaanden. Deze maand is mijn laatste visum ingegaan en over minder dan 52 weken zal ik een belangrijke persoonlijke beslissing moeten nemen over mijn toekomst. Ik hou nog altijd hoop dat EFL zich voor die tijd zal bewijzen als de Bitcoin van Nederland, maar de gedachte dat ik daarin een rol ga spelen is vervlogen bij gebrek aan support voor mijn visie. Het maakt niet uit wat ik schrijf of wat ik doe, men zal toch niet meegaan in mijn denkwereld en bestrijd liever wat ik uitdraag dan hier een bijdrage in te leveren.

Ik weet ook niet waarom ik weer zo'n negatieve tekst moet plaatsen, behalve dan dat het een uitdrukking is van mijn emoties die het gevolg zijn van de ervaringen die ik in mijn leven heb opgedaan.

Ik kom vast wel weer een keertje hallo zeggen, maar voorlopig hou ik het dus weer even voor gezien, het weer en de natuur zijn te mooi om mezelf op te offeren voor een doel waar niemand achter lijkt te staan. Je leeft maar 1 keer en hoe graag ik me ook inzet voor het welzijn van anderen, de weerstand tegen een andere koers is op dit moment te groot waardoor het volgens mij een verloren moeite lijkt om mijn energie op die manier in te zetten. Ik wens iedereen van harte succes met het behalen van zijn persoonlijke doelen en wens hen daarbij alle goeds toe.

Van nabij Liberland wens ik iedereen weer een hartelijke e-Gulden EFL groet.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Online bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe tekst: YOLO
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2023, 13:31:02 »
Ik denk dat je te pessimistisch bent maar ik kan je verzuchting erg goed begrijpen. Er zijn genoeg mensen die hetzelfde vinden als jij met betrekking tot de grootste wereldproblemen, maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze de eGulden als oplossing zien. Per slot van rekening is eGulden niet meer dan een voorstel en een oplossingsrichting. Technisch is het wel een heel eind gereed maar je kunt er voorlopig niets mee bewijzen. Voor zover ik het zie hebben we er zo'n tienduizend mensen in diverse toonaarden mee bereikt. Veel verder kun je niet komen als het initiatief moet komen met het actuele groepje van een man of tien, die ieder voor zich worden aangesproken op vrijwilligheid maar ieder met tal van wezenlijke persoonlijke uitdagingen. Het aantal mensen dat de mouwen heeft opgestroopt is aanzienlijk groter, maar na negen jaar wordt het ook een kwestie van lange adem. En soms haken mensen af ja, net zoals dat er mensen bij komen. Maar reken maar dat je door je stellingnames ook de nodige mensen hebt afgestoten die mogelijk het verschil hadden kunnen maken. It's all in the game. Jij bent dan misschien de meest verbale, maar daarmee oogst je hooguit de meeste empathie, zelfmedelijden meegerekend.

Ik zie aan de kwaliteit van je publicaties dat je veel wijzer bent geworden en dat zijn alvast vruchten van je inspanning. Voor wat de eGulden betreft zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben. Wat mij betreft is het een propositie te gunste van persoonlijke vrijheid (in eerste instantie in financiele zin) en daarbij zul je de mening en de vrijheid van een ander op de koop moeten toenemen. Dat betekent ook dat je je persoonlijke grenzen mag aangeven en dat je die van anderen moet respecteren.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Nieuwe tekst: YOLO
« Reactie #2 Gepost op: 05 juli 2023, 01:40:06 »
Ik denk dat je te pessimistisch bent maar ik kan je verzuchting erg goed begrijpen. Er zijn genoeg mensen die hetzelfde vinden als jij met betrekking tot de grootste wereldproblemen, maar dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze de eGulden als oplossing zien. Per slot van rekening is eGulden niet meer dan een voorstel en een oplossingsrichting. Technisch is het wel een heel eind gereed maar je kunt er voorlopig niets mee bewijzen. Voor zover ik het zie hebben we er zo'n tienduizend mensen in diverse toonaarden mee bereikt. Veel verder kun je niet komen als het initiatief moet komen met het actuele groepje van een man of tien, die ieder voor zich worden aangesproken op vrijwilligheid maar ieder met tal van wezenlijke persoonlijke uitdagingen. Het aantal mensen dat de mouwen heeft opgestroopt is aanzienlijk groter, maar na negen jaar wordt het ook een kwestie van lange adem. En soms haken mensen af ja, net zoals dat er mensen bij komen. Maar reken maar dat je door je stellingnames ook de nodige mensen hebt afgestoten die mogelijk het verschil hadden kunnen maken. It's all in the game. Jij bent dan misschien de meest verbale, maar daarmee oogst je hooguit de meeste empathie, zelfmedelijden meegerekend.

Ik zie aan de kwaliteit van je publicaties dat je veel wijzer bent geworden en dat zijn alvast vruchten van je inspanning. Voor wat de eGulden betreft zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben. Wat mij betreft is het een propositie te gunste van persoonlijke vrijheid (in eerste instantie in financiele zin) en daarbij zul je de mening en de vrijheid van een ander op de koop moeten toenemen. Dat betekent ook dat je je persoonlijke grenzen mag aangeven en dat je die van anderen moet respecteren.

Ja zeg Bitwise, je mag dan admin rechten hebben op dit forum, maar als ik een topic sluit doe ik dat omdat ik geen zin heb in een reactie.

Ik ben het met je eens, het was een regenachtige dag toen ik mijn tekst schreef en wellicht is het wat negatief, maar mijn moment van 5 jaar geleden gaat niet terugkomen en zoals je zelf hebt mogen ervaren is Yoshi Livo uit Liberland voor de mensen die vasthangen in de papieren werkelijkheid een brug te ver. Overigens had ik begrepen dat die uitzending op NPO3 door zo'n 180.000 mensen was bekeken, dus het bereik is nog ietsje groter geweest dan 10.000 man.

Ik wil nog maar eens wijzen hoe goed ik me voel door dat besluit van toen, want zoals het statement van 10 februari 2020 (nog steeds zichtbaar op de voorpagina) terecht aanmerkt is het niet de bedoeling dat er slechts 1 persoon verantwoording draagt voor de voortgang van het project. Wat had ik het eigenlijk perfect uitgevoerd, die woorden die door de NCTV werden geslouffeerd. Ik mag de Nederlandse overheid toch diep dankbaar zijn dat ze mijn gevoel op die dag in Novi Sad hebben bevestigd en mag van geluk spreken hoe ik die dag niet met hen in zee ben gegaan, als je ziet hoe eenvoudig mensen zich laten volspuiten met ongetest gif dan moet het kinderlijk eenvoudig zijn om mijn persoonlijkheid en ideeen op ieder gewenst moment voor de bus te gooien en zie er dan nog maar eens op een goede manier aan te ontsnappen.

Nu is me dat op het juiste moment gelukt, al is het gebrek aan ondersteuning nu wel iets wat me parten speelt, maar ik ben er ook ten volle van overtuigd dat het tij zal keren zodra EFL een keer zijn nut zal bewijzen. Ik doe dat iedere dag, maar daar wil men momenteel nog niet naar luisteren en dus schreef ik bovenstaande tekst. het maakt op dit moment geen verschil meer wat ik doe of wat ik zeg, want het imago en verhaal wat ik naar buiten kan brengen kan niet door slechts 1 persoon worden doorgedrukt en aangezien er momenteel niemand dat verhaal wil ondersteunen blijft het klein. Behalve dat clubje die zijn werkelijke intenties inmiddels meer dan duidelijk heeft gemaakt is er niemand opgestaan om het verhaal kracht bij te zetten, het is eerder het omgekeerde, tsja, dat is dan maar zo, ik ben van mening dat het verhaal er alleen maar beter door zal worden al blijft het natuurlijk jammer om te constateren dat EFL pas geaccepteerd zal worden nadat men volledig gebroken is. Nu is er nog de kans om de voorsprong van Nederland in te zetten om het geheel echt enorm sterk te maken, maar Nederland kiest ervoor om te wachten tot ze op achterstand staan voordat ze gaan handelen, dat is een keuze die ik niet van mijn voormalige landgenoten had verwacht, maar wel een conclusie die ik met de dag beter kan accepteren.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Nieuwe tekst: YOLO
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2023, 01:41:11 »
en owja, nu sluit ik dit topic dus weer, want ik heb geen behoefte aan een reactie op mijn schrijven, zie het maar als een meededeling, alvast bedankt voor het begrip
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV