Auteur Topic: reboot e-Gulden  (gelezen 69 keer)

Offline jan n sibie

• Deelnemer
    • Bekijk profiel
reboot e-Gulden
« Gepost op: 23 januari 2023, 18:35:57 »
10 jarig bestaan binnenkort...

We hebben in 10 jaar veel geleerd. We weten veel meer dan 10 jaar geleden. We weten wat werkt. We weten wat niet werkt. We kennen de reacties van het publiek en vooral ook waar ze niet op reageren.

Vorige week liep mijn NAS vast na 16 jaar trouwe 24/7 dienst. De enige manier om hem los te krijgen was een systemreset met een paperclip...Wat er op stond was uiteraard foetsie. Maar ik zag wel een analogie met e-Gulden.

Want ook e-gulden is in mijn ogen volledig vastgelopen in 10 jaar. De laatste 4 tot 5 jaar is de voortgang nihil. Daar zijn valide redenen voor maar het feit ligt er wel gewoon. Daar moeten we de ogen niet voor sluiten.

Wordt het na 10 jaar niet eens tijd voor een systemreset van e-Gulden? Waarbij we de fouten van toen kunnen vermijden en wat wél goed ging verder gaan uitbouwen? De blockchain kan intact blijven. Maar verder doen alsof er geen e-gulden geweest is en we bouwen het mét elkaar ipv elkaar tegen te werken, weer op tot een e-Gulden met toekomst. Want dat kan. Dat is zeker. 

Tijd voor een reboot van e-Gulden!!

Offline Nelis

• e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: reboot e-Gulden
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2023, 21:33:15 »
Verhip, ik ga wellicht deze nieuwe jan n sibie account op een dag nog eens leuk vinden.

In alle eerlijkheid, lovend zou ik de woorden uit het bericht nog niet durven noemen, maar ik durf toch wel te stellen dat ik een lichte vleug van positivisme herken, waar zou dat allemaal toe kunnen leiden in de toekomst??

Om zonder gekheid wat meer in te gaan op je vraag, namelijk of het eens tijd wordt voor een reset van e-Gulden, hoe zie je dat zelf precies voor je? Ik krijg daarbij direct een Guldencoin smaak in mijn mond, of nee wacht, Gulden natuurlijk, met een lekker vers logootje, of wacht, tegenwoordig is het zelfs MUNT geworden, passen we meteen lekker centraal de beloningstructuur van blokken aan, of halveren we de totale hoeveelheid munten die in circulatie worden gebracht, HOERA!

Zoals je in mijn sarcasme kan terughoren ben ik niet zo van een centrale aanpak die puur op de marketing gericht is. We hebben geen nieuwe  website of logo nodig naar mijn mening en met het protocol is ook niets mis. Als je zulke fratsen gaat uithalen toon je slechts aan dat een klein club je het voor het zeggen heeft. Persoonlijk het ik EFL een aantal jaar geleden al gereboot, ik noem het sindsdien "De Nederlandse Bitcoin" zelfs met zoveel overtuiging dat onze buurman guldencoin die domijnnaam heeft geregistreerd en een tijd lang zich als zodanig het gemarketeert.

Mijn tip zou zijn, als je EFL wilt rebooten, doe dat dan gewoon, bijvoorbeeld door een eigen website te bouwen en daar je eigen publiek aan toe te voegen. Je kan je eigen missie daarop ventileren en zonder iemand zijn tegenspraak exact vertellen waar EFL volgens jou over dient te gaan.

Mocht er nu toch de behoefte zijn om gehoor te geven aan bovenstaande oproep, dan zou ik het koppelen aan een gebeurtenis, bijvoorbeeld als heel Nederland ineens wakker is geworden en iedereen vriend is geworden van EFL waardoor de pre-mine pot op is en het doel van de stichting is volbracht waardoor deze wordt ontbonden. Een andere gebeurtenis kan bijvoorbeeld zijn het behalen van een mijlpijl als een stijging van de waarde naar een nieuwe all time high, persoonlijk roep ik al jaren dat EFL op 1 euro per stuk pas het begin is en geloof persoonlijk dan ook daadwerkelijk dat alles rondom deze munt, van aanzien tot participatie, zal veranderen zodra we die 1 europrijs weten te breken. Nog een andere gebeurtenis kan bijvoorbeeld van technische aard zijn, zoals het uitbrengen van een nieuwe mobiele wallet waarbij mensen toegang hebben tot hun eigen private keys. Ik heb niets tegen efl.nl wat prima dienst doet als handportemonnee voor kleine bedragen, maar het mag duidelijk zijn dat het voor grootbezitters niet echt een geschikte oplossing is omdat ze niet over hun eigen private keys beschikken bij gebruik van efl.nl

Kortom, ik kan me best vinden in een nieuwe aanpak, als daar daadwerkelijk een reden toe zou zijn. Zo maar gaan verkondigen dat je jezelf opnieuw hebt uitgevonden, daar zie ik de noodzaak niet van in, dat kan ieder individu desnoods voor zichzelf bepalen.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

• Administrator
  • Eindbaas
    • Bekijk profiel
Re: reboot e-Gulden
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2023, 11:16:12 »
10 jarig bestaan binnenkort...
Je zit er een jaartje naast.
Het eerste blok verscheen op 19 maart 2014: https://chainz.cryptoid.info/efl/block.dws?1b0122efc2c3fc3cb314468ab8e157146827ea55d0535d2c342e2bbd82fb467c.htm

Vorige week liep mijn NAS vast na 16 jaar trouwe 24/7 dienst. De enige manier om hem los te krijgen was een systemreset met een paperclip...Wat er op stond was uiteraard foetsie. Maar ik zag wel een analogie met e-Gulden.
....
Want ook e-gulden is in mijn ogen volledig vastgelopen in 10 jaar.
....
Wordt het na 10 jaar niet eens tijd voor een systemreset van e-Gulden?
....
Tijd voor een reboot van e-Gulden!!
Je gooit hier ook nogal wat door elkaar. Ik wil het graag interpreteren als dat het tijd is voor nieuw Elan en daar ga ik natuurlijk in mee.
Maar van een technische reset of reboot is natuurlijk geen sprake. Wat met EFL juist gedemonstreerd wordt is de robustheid van de blockchain. Die is niet zomaar stuk te krijgen. Voor een server is 16 jaar trouwe dienst natuurlijk netjes maar een decentrale database als EFL draait minstens deels op spiksplinternieuwe hardware. Ik ga ervan uit dat je een goede backup hebt van je server, maar een blockchain is de ultieme vorm van backup. Tijdens de ambassadeurscampagne zaten we ter demonstratie even op 2500 identieke kopieen. Toen was daar natuurlijk wat mee te verdienen, terwijl momenteel het motief voor het in stand houden van een node technisch is of loyaliteit. Momenteel staat de teller op 50 en daar zitten vast een paar oude servers bij zoals die van jou.

Dat wat wat minder vlot lijkt te lopen is de participatie van de community, maar hoe heb je dat gemeten? De respons op dit forum? de respons op facebook? Juist dat zijn platforms die zelf wat minder bij de tijd zijn.  Daarom is het inderdaad tijd om te zoeken naar nieuwe media of naar nieuwe methodes bij het gebruik van de oude. Daar wil ik van harte aan meewerken.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr