Auteur Topic: Het geweten van Yoshi  (gelezen 2364 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Het geweten van Yoshi
« Gepost op: 06 oktober 2022, 11:43:54 »
Dag allemaal,

zoals jullie in mijn laatste bericht over Guldencoin kunnen lezen vind ik de bedrijfsplannen van Rijk grenzen aan oplichting. Niet alleen wordt er voor een kwart miljoen aan NFT's verkocht, maar deze NFT's worden ook nog eens pas over 9 maanden geleverd.

Het is altijd makkelijk om anderen ergens van te beschuldigen, maar je moet ook altijd kritisch naar jezelf blijven kijken.

Sinds ik in maart heb aangegeven dat mijn EFL's vanaf nu te koop staan is de omzet uit de markt verdwenen. In tegenstelling tot ieder ander met EFL's gebruik ik mijn EFL's echter in het dagelijks leven. Ik spreek me uit als voorstander van dit geldsysteem en probeer actief nieuwe mensen te betrekken bij het project. Ik eet minimaal 1x per week van mijn e-Guldens en heb hier in de lokale economie al een enorme varieteit van producten en diensten ontvangen in ruil voor EFL.

Echter, met de huidige marktcondities toont EFL voor mij niet de waarde aan als het momenteel doet voorkomen. Zodra EFL een sprongetje maakt in de prijs wordt ik aangesproken op straat dat het leuk en positief is wat er gebeurt en dan denk ik bij mezelf, ze moesten eens weten, je kan die EFL's helemaal niet kwijt.

Er komen geen nieuwe orders in het orderboek, er worden geen orders uitgevoerd, ofwel, de prijs van EFL is gebakken lucht en er is niemand die op deze prijs het waard vind om zijn euro's om te ruilen voor EFL. Om die reden ga ik vanaf vandaag EFL's niet alleen te koop aanbieden, maar ook actief verkopen.

Omdat coingecko een markt als actief aanmerkt als er ten minste 1x in de 3 uur een order wordt uitgevoerd ga ik proberen om aan dit criterium te voldoen, zodat de internationale gemeenschap ten minste weet dat EFL nog actief is. Mijn logica is dat er vanzelf een prijs komt waarop het voor mensen wel interressant wordt om EFL's te kopen en zo niet, dan weten we zodra de prijs op 0 staat ten minste dat we onze tijd ergens anders aan kunnen besteden.

Ik ben niet langer bereid de leugen van de huidige prijs te verdedigen en op deze manier kan ik mijzelf tenminste in de spiegel aan blijven kijken en met een goed gevoel over dit project blijven praten. Er zullen zeker weer mensen naar mij toekomen die gaan vragen waarom de prijs naar beneden aan het gaan is en dan kan ik ten minste het eerlijke verhaal vertellen, wat volgens mij moet zijn: Er is niemand in Nederland die zich ook maar in de verste verte interresseerd voor dit project en de mensen die het project uit willen dragen zijn niet in staat voldoende offers te brengen om hier verandering in te brengen.

Zoals de enkele lezer op dit forum wellicht weet ben ik na een troll actie van de NCTV nog altijd niet welkom om mijn berichten in chatgroepjes van EFL te plaatsen, dus als iemand deze boodschap voor mij kan laten doorsijpelen naar bijvoorbeeld discord of telegram dan is dat hartstikke welkom.

Ik wil nog even zeggen dat ik het natuurlijk zelf ook jammer vind dat er in het verleden niet voldoende winst is genomen om nu op lagere koers terug te kopen en dat alle vroege investeerders die op mijn aanraden een leuke winst hebben gerealiseerd allemaal zijn weggelopen en ik het betreur dat geld verdienen in mijn ervaring door deze club als onwenselijk wordt ervaren, maar ik put kracht  uit de gedacht dat als de koers gaat bewegen dit wellicht als resultaat gaat hebben dat mensen zien dat EFL niet zo dood is als het nu doet voorkomen, waarbij ik nog de kanttekening wil maken dat ik geen programmeur ben en er dus zeker momenten zullen zijn waarop ik mijn gestelde doel van 1 order per 3 uur niet zal bereiken.

Mochten er nog vragen zijn dan kunnen die hieronder worden gesteld, maar ik ga er vanuit dat deze uitleg voldoende is voor mensen.

« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2022, 11:46:13 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

bitcoinoloog

  • Gast
Re: Het geweten van Yoshi
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2022, 15:03:20 »
Heb jij zekerheid dat de stichting achter EFL nog bestaat? Het is al maanden onmogelijk om er op wat voor manier dan ook contact mee te krijgen en er wordt ook nergens meer enig teken van leven gegeven. Het lijkt er op dat men gewoon met stille trom vertrokken is dan wel door de overheid onderuit gehaald.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Het geweten van Yoshi
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2022, 23:48:45 »
Het is walnoten seizoen  ;)

ik zat toevallig vandaag na mijn tekst ook even op internet te kijken, maar het laatste tweetje is toch alweer zo'n 9 maanden geleden, wat er verder allemaal geschreven wordt heb ik zoals je hierboven kan lezen geen weet van. Wat moet ik er van zeggen, geen idee, daarom dacht ik, laat het geld maar even spreken. Het leven is hier vrij goedkoop en dat biertje wat ik tegen dubbele prijs met EFL afreken zal de markt ook niet zo snel breken, maar ik ben het wel een beetje beu om tegen een actieloze handelsgeschiedenis aan te kijken en voor de overheid echt de stekker eruit trekt heb ik er dan ten minste nog even van genoten.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Het geweten van Yoshi
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2022, 10:49:09 »
Nou, je mag er weer een heleboel van vinden, maar ik ben al weer blij gemaakt met mijn keuze om de omloopsnelheid wat te verhogen. Zoals ik al aangaf is er hier een restaurantje dat EFL accepteerd, ik eet hier zo'n 1x per week en betaal meestal een efl of 50 voor een broodje kip met een biertje. Nu is er een sterfgeval geweest binnen de familie van 1 van de medewerkers die ook wat EFL bezit wat ervoor zorgt dat hij nu met extra kosten te maken heeft.

Gisteren werd ik gebelt, of ik hem misschien uit de brand kon helpen en een deel van de EFL terug kon kopen. Natuurlijk kan dat, EFL is immers geld en dat moet rollen! Ik wees hem erop dat de Bitcoin prijs wel iets gedaald is en dat ook EFL aan het dalen is. Dat laatste wist hij overigens al, want net zoals ik jullie hier openlijk mededeeel wat ik met mijn EFL's doe om het vertrouwen ten goede uit te laten pakken, zo doe ik dat bij anderen ook. Die medewerker van dat restaurant was dus volledig op de hoogte dat het spaarplan zonder verdere uitleg is stilgezet en dat ik na een half jaar met amper volume in de markt de prijs dan maar naar beneden ben gaan werken. Maar, nood breekt wet en hoe graag onze restaurant medewerker nog wat langer zijn munten vast had gehouden, de economische realiteit verplichtte hem wat van zijn spaargeld uit te geven voor een onvoorziene uitgave.

Hij was erg blij dat ik nog dezelfde dag op kwam dagen en zijn EFL's van hem terug kon kopen, dat wekte duidelijk vertrouwen en gaf zowel bij hem als bij mij een goed gevoel. Zoals bijna niet 1 Nederlander hebben veel mensen hier een moestuin waarop ze gewassen verbouwen en momenteel is het volop oogsttijd. Wellicht als die oogst wordt verkocht, dat er dan weer wat geld richting EFL kan stromen, de wetenschap dat die munten geld waard zijn omdat ze ook verkocht kunnen worden zal daar zeker aan bijdragen.

Ik had dus weer een vooruitziende blik, want in dit land hebben de mensen nu eenmaal weinig spaargeld en het is niet realistisch om van mensen te verwachten dat ze dat spaargeld ongebruikt op de plank laten liggen. Ik heb het al vaker geprobeerd, om mensen wat EFL te laten sparen, maar na een jaar, of zelfs al een aantal maanden, zijn de meeste het enthousiasme wel verloren en haalt de economische realiteit het dromen over een betere wereld met ander geld in.

Overigens wil ik nog melden dat het niet meevalt om iedere 3 uur een order uit te voeren op de markt, naast dat je natuurlijk ook 1x per dag aan het slapen bent zit ik steeds minder achter de computer. Ik voel niet echt hoe ik nog waarde toevoeg achter die pc, zoals ook in deze groep weer duidelijk wordt zitten mensen niet op mijn energie te wachten en dus ga ik er steeds meer op uit en de buitenlucht in, nu het weer dit nog een beetje toe laat.

Tot slot, ik kan het natuurlijk niet laten en daarom ben ik toch maar weer begonnen met het uitzenden van mijn eigen streams. Via https://twitch.tv/KingHONKspiritSEE ben ik momenteel aan het aftellen voor de: Remember, remember 5th of November special. Ik heb nog een leuke verrassing in petto waar waarschijnlijk weer helemaal niemand op af gaat komen, want ja, wie wil er nu luisteren naar zo'n loser van een Yoshi die helemaal niets bereikt en totaal 0 support heeft? Maar hey, het zal mijn pret niet drukken, want ik weet dat het goed voelt en dat is het belangrijkste.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2022, 10:53:21 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Het geweten van Yoshi
« Reactie #4 Gepost op: 05 november 2022, 01:56:54 »
Nou mensen, zijn jullie er klaar voor?

Ter ere van 5 November heb ik de volgende text gefabriceert en dit is het eerste platform waarop ik de definitieve versie wereldkundig maak, is me dat even een eer  ;)

https://www.sgulden.nl/l/remember-remember-the-5th-of-november/

over een uurtje of 13 ga ik life uitzenden en hoop ik mijn NFT's te verkopen, of wat EFL natuurlijk, maar zoals je in de tekst kan lezen ga ik daar maar niet van uit, want dan zou ik mezelf weer valse hoop geven.

Er staan ook nog wat bevindingen van de afgelopen maand in, voor wat betreft het spaarplan en ik heb zojuist de laatste alinea bijgepent die ingaat op het uitsluiten van David Icke in Schengen. Je vraagt je af wanneer die Nederlanders een keertje wakker gaan worden, maar wellicht dat de apolitieke houding van het stichitngbestuur zich uit in het totaal afwezig blijven van enig activisme vanuit de nederlandse bevolking.

Beste mensen, neem het allemaal lekker met een korreltje zout, ik probeer er ook maar een draai aan te geven moet je maar denken en zo lang er nog EFL's in de vriendenpot zitten hou ik de moed er zo goed en zo kwaad als het kan er maar lekker in.

Vriendelijke groetjes van nabij Liberland.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Het geweten van Yoshi
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2022, 19:28:20 »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV