Nou, je mag er weer een heleboel van vinden, maar ik ben al weer blij gemaakt met mijn keuze om de omloopsnelheid wat te verhogen. Zoals ik al aangaf is er hier een restaurantje dat EFL accepteerd, ik eet hier zo'n 1x per week en betaal meestal een efl of 50 voor een broodje kip met een biertje. Nu is er een sterfgeval geweest binnen de familie van 1 van de medewerkers die ook wat EFL bezit wat ervoor zorgt dat hij nu met extra kosten te maken heeft.
Gisteren werd ik gebelt, of ik hem misschien uit de brand kon helpen en een deel van de EFL terug kon kopen. Natuurlijk kan dat, EFL is immers geld en dat moet rollen! Ik wees hem erop dat de Bitcoin prijs wel iets gedaald is en dat ook EFL aan het dalen is. Dat laatste wist hij overigens al, want net zoals ik jullie hier openlijk mededeeel wat ik met mijn EFL's doe om het vertrouwen ten goede uit te laten pakken, zo doe ik dat bij anderen ook. Die medewerker van dat restaurant was dus volledig op de hoogte dat het spaarplan zonder verdere uitleg is stilgezet en dat ik na een half jaar met amper volume in de markt de prijs dan maar naar beneden ben gaan werken. Maar, nood breekt wet en hoe graag onze restaurant medewerker nog wat langer zijn munten vast had gehouden, de economische realiteit verplichtte hem wat van zijn spaargeld uit te geven voor een onvoorziene uitgave.
Hij was erg blij dat ik nog dezelfde dag op kwam dagen en zijn EFL's van hem terug kon kopen, dat wekte duidelijk vertrouwen en gaf zowel bij hem als bij mij een goed gevoel. Zoals bijna niet 1 Nederlander hebben veel mensen hier een moestuin waarop ze gewassen verbouwen en momenteel is het volop oogsttijd. Wellicht als die oogst wordt verkocht, dat er dan weer wat geld richting EFL kan stromen, de wetenschap dat die munten geld waard zijn omdat ze ook verkocht kunnen worden zal daar zeker aan bijdragen.
Ik had dus weer een vooruitziende blik, want in dit land hebben de mensen nu eenmaal weinig spaargeld en het is niet realistisch om van mensen te verwachten dat ze dat spaargeld ongebruikt op de plank laten liggen. Ik heb het al vaker geprobeerd, om mensen wat EFL te laten sparen, maar na een jaar, of zelfs al een aantal maanden, zijn de meeste het enthousiasme wel verloren en haalt de economische realiteit het dromen over een betere wereld met ander geld in.
Overigens wil ik nog melden dat het niet meevalt om iedere 3 uur een order uit te voeren op de markt, naast dat je natuurlijk ook 1x per dag aan het slapen bent zit ik steeds minder achter de computer. Ik voel niet echt hoe ik nog waarde toevoeg achter die pc, zoals ook in deze groep weer duidelijk wordt zitten mensen niet op mijn energie te wachten en dus ga ik er steeds meer op uit en de buitenlucht in, nu het weer dit nog een beetje toe laat.
Tot slot, ik kan het natuurlijk niet laten en daarom ben ik toch maar weer begonnen met het uitzenden van mijn eigen streams. Via
https://twitch.tv/KingHONKspiritSEE ben ik momenteel aan het aftellen voor de: Remember, remember 5th of November special. Ik heb nog een leuke verrassing in petto waar waarschijnlijk weer helemaal niemand op af gaat komen, want ja, wie wil er nu luisteren naar zo'n loser van een Yoshi die helemaal niets bereikt en totaal 0 support heeft? Maar hey, het zal mijn pret niet drukken, want ik weet dat het goed voelt en dat is het belangrijkste.