Auteur Topic: GuldenTrader  (gelezen 5807 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
GuldenTrader
« Gepost op: 10 augustus 2019, 03:56:07 »
Sinds augustus 2019 wordt EFL verhandeld op exchange.guldentrader.com. Met de toevoeging van de GuldenTrader Exchange komen er twee nieuwe valuta paren bij voor EFL, paren waar ik persoonlijk dan weer niet zo veel mee heb, namelijk NLG en euro. NLG is hier al vaker besproken, de euro is bij iedereen bekend. Toch is dit nu dus voor het eerst in 5 jaar dat er een directe euromarkt beschikbaar komt voor EFL. In het verleden zijn er natuurlijk partijen als litebit, bitcoinmeester of bitbill die een euro koppeling aanboden, maar deze plaatsen functioneren dan als tussenpartij en verkrijgen die munten op een bitcoinmarkt. Ze berekenen de prijs aan hun klanten door in euro's, dat wel, maar dat is een verschil met wat er nu beschikbaar is gekomen op exchange.guldentrader.com. Een handelsmarkt met orderboek tekent een lijn in de tijd. Die lijn wordt getekend met bepaalde voorwaarden, daarom kan je hem vergelijken met andere lijnen die worden gemaakt.

Persoonlijk vind ik die lijn dus bijzonder interessant, daar ben ik ook altijd naar op zoek als ik een nieuw muntje tegen kom. In zekere mate kan gesteld worden dat op termijn de markt stabieler zal worden naar gelang er meer valuta paren worden toegevoegd, onder voorbehoud dat er ook liquiditeit aanwezig is in die markten. En dat is wat er nu moet gaan blijken, gaan er NLG-ers die prijs opbieden? Durven mensen de stap te nemen om zich aan te melden op zo'n website als guldentrader? Persoonlijk hoop ik het van harte, want het gaat naar verwachting nog even duren voor men ook daadwerkelijk met iDeal kan afrekenen. Voorlopig zie ik toch een redelijk volume ontstaan en dat stemt positief, want zo veel EFL als er de laaste dagen ogenschijnlijk zijn verhandeld, dat zijn er een stuk meer dan er dagelijks bij komen.

GuldenTrader Exchange gaat EFL voor 5 jaar aanbieden. Tegen die tijd is het aanbod nieuwe EFL echt verwaarloosbaar. Nu worden er nog altijd meer dan 200 EFL op de markt gebracht, dat gaat door tot de volgende interval van 210.000 blokken, ofwel blok nummer 1470000 en dat is dan weer over 30000 blokken, dat zou wel eens heel dicht bij de verjaardag van Max Verstappen kunnen uitkomen, we gaan aftellen :)

Op het moment in de tijd dat dit blok passeert zal de blokbeloning van EFL halveren en komen er per dag nog een hondertal nieuwe EFL bij. Op 8 cent, wat de koers toch lijkt te zijn in de eerste 3 dagen van GT, zou dat dus 8 euro per dag betekenen, als je dan bedenkt dat er ruim 300 euro aan efl handel plaatsvind op enkel het platform van GuldenTrader Exchange stemt dat positief en is dat voor mij boven verwachting.

Hopelijk zal het in de toekomst mogelijk worden om EFL als basiseenheid aan de guldentrader beurs toe te voegen, het is per slot van rekening een guldentrader beurs. Vooralsnog gaat er dus een iDeal functionaliteit komen, deze zal vervolgens markt orders kunnen uitgeven, dat kan dus nog leuk worden.

Daarnaast is er dus ook een NLG markt actief, ook daar zijn al tienduizenden guldens van eigenaar verwisseld, je vraagt je af of ze bij NLG nog wel naar koersen kijken, maar ze gaan binnenkort alle orders annuleren en de munt naar een dubbeltje kopen zo is in de slack te lezen, nou dat beloofd wat. Voorlopig staat de koers nlg/efl op 10 tegen 1 met een uitschieter naar de 15.

Heb je vragen over het gebruik van guldentrader, of wil je een ervaring delen, dan is de ruimte hieronder voor jou gereserveerd, succes met handelen!

e-Gulden wordt op GuldenTrader Exchange tegen twee vallutaparen verhandeld:

« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2019, 04:01:42 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV