Auteur Topic: Backup osx wallet terugzetten  (gelezen 6108 keer)

Offline bartelicious

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Backup osx wallet terugzetten
« Gepost op: 19 oktober 2016, 20:02:17 »
Hallo,

Ik ben een Mac gebruiker, en ik wil graag een oude backup in de wallet terugzetten.
Maar ik kan niet vinden hoe. Wel voor windows niet voor osx.

iemand een oplossing?

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Backup osx wallet terugzetten
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2016, 21:28:49 »
Hallo,

Hieronder de stappen, ik heb op dit moment geen Mac OSX tot mijn beschikking dus ik kan dit nu niet verifiëren:

1. Start de e-Gulden wallet op, wacht even tot het logo is verdwenen en de wallet helemaal is opgestart
2. Sluit nu de e-Gulden wallet weer af
    De client heeft nu de juiste bestanden op de juiste plekken aangemaakt zodat we verder kunnen met de volgende stappen.
3. Open Finder in ~/Library/Application Support/EGulden/
    Het kan zijn dat de locatie van de e-Gulden map zelf een andere naam heeft, kan dit nu niet controleren
4. Verwijder of hernoem wallet.dat, naar bijvoorbeeld wallet.dat.old
    Als je al e-Guldens hebt ontvangen op je huidige wallet zijn deze nu bewaard in het wallet.dat.old bestand en dus niet verdwenen. Als je zeker weet dat je met deze wallet geen e-Guldens hebt ontvangen staat het je vrij om wallet.dat.old te verwijderen.
5. Kopieer je backup naar deze map, en hernoem je backup naar wallet.dat
6. Start nu de e-Gulden wallet weer op, als het goed is zie je nu al je oude transacties en adressen weer.

Ik hoop dat het hiermee lukt, laat het weten als je nog vragen hebt!
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline bartelicious

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Backup osx wallet terugzetten
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2016, 22:43:35 »
Dank je voor je oplossing! Ik ga het proberen als ik mijn mac weer goed heb. Hij is gisteren nl. gecrashed  :-\

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Backup osx wallet terugzetten
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2016, 10:08:26 »
Oei, wat is er gebeurt?
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Imker Bart

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 56
  • Karma: +3/-0
    • Bekijk profiel
Re: Backup osx wallet terugzetten
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2019, 23:21:27 »
Is dit alles wat je moet doen, heb je niet je wachtwoord nodig? Moet je dan weer helemaal de blockchain inladen of neemt die dit ook mee in je backup?

Als je je backup hebt (wallet.dat) en je zet deze terug, heb je dan alles om weer bij je munten te komen? Wat met de private key, is die dan hetzelfde als mijn oude core wallet op mijn andere oude computer?
« Laatst bewerkt op: 15 september 2019, 13:32:36 door Gerard »
efl: LeqpxwPPaEXKEZ2L4GaadnzcQy5G9Qbise

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Backup osx wallet terugzetten
« Reactie #5 Gepost op: 16 september 2019, 18:38:16 »
Is dit alles wat je moet doen, heb je niet je wachtwoord nodig? Moet je dan weer helemaal de blockchain inladen of neemt die dit ook mee in je backup?

Als je je backup hebt (wallet.dat) en je zet deze terug, heb je dan alles om weer bij je munten te komen? Wat met de private key, is die dan hetzelfde als mijn oude core wallet op mijn andere oude computer?

De corewallet bestaat uit
1. software
2. De blockchain
3. Een klein stukje persoonlijke informatie en dat is wallet.dat. Daar zitten je private keys in, maar ook je eventuele wachtwoord

Als je de oude corewallet wilt terughalen is het altijd verstandig om de bestaande niet te overschrijven, maar deze een andere naam te geven. Zelfs als die "stuk" lijkt te zijn, dan noem je hem maar stuk.dat of iets dergelijks.  Daarna zet je de backup terug.  Je kunt zoveel wallets.dat bestanden aanmaken als je wilt, maar geef ze altijd duidelijke naam. Ook een backup zou je backup_efl_2019_09-16 moeten noemen als voorbeeld.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr