Auteur Topic: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten  (gelezen 8485 keer)

Offline krenk

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Gepost op: 28 december 2017, 02:16:17 »
Ik hoopte dit topic wel ergens te kunnen vinden, maar helaas. Kan iemand mij dit uitleggen?

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #1 Gepost op: 28 december 2017, 07:07:24 »
Heb je destijds e-Guldens aangevraagd en gekregen? Heb je het wallet bestand nog ergens bereikbaar?
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline krenk

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2017, 01:04:46 »
Dank voor je reactie.
Ik kreeg in augustus 2014 een email met daarin de mededeling dat "Zoals beloofd hebben wij vandaag EFL 22,0371 op jouw wallet adres .... overgemaakt". Toen heb ik er niet zoveel meer mee gedaan, want ik wist ook niet zo goed wat ik moest doen. Dus wat ik eigenlijk verwachtte is dat ik nu na het installeren van e-Gulden Core die e-Guldens zou kunnen importeren in die Portemonnee. Of moet ik eerst iets anders doen?

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2017, 09:06:49 »
Als je niets aan je computer hebt veranderd in die tijd (vervangen, opnieuw installeren enz) zou het oude wallet bestand nog op je computer kunnen staan. Daar staan de EFL's die je toen hebt ontvangen in. Dat bestand heet 'wallet.dat', ik denk dat je 'm snel zou kunnen vinden met de zoekfunctie. Wel even erop letten dat dat dan inderdaad de oude is en niet van een nieuwe installatie. Als je ergens anders een backup hebt gemaakt (op een USB stick bijvoorbeeld) werkt dat natuurlijk ook.

Bij het ontbreken van dit bestand of een backup is het helaas niet mogelijk om de EFL's die je toen hebt ontvangen terug te krijgen.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline krenk

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #4 Gepost op: 31 december 2017, 01:38:25 »
mmmm, ja upgrades, herinstallatie, Winows 10 upgrade, allemaal gedaan. Ik zal nog op oude harde schijven kunnen zoeken..
Maar wat ik niet begrijp is: Toen ik dat mailtje kreeg dat ik EFL 22,0371 had gekregen in mijn wallet was ik me er helemaal niet bewust van dat ik een wallet had. Ik begrijp dat de e-Gulden wallet een hele ontwikkeling heeft doorgemaakt. Hoe zag die 2014 wallet er dan uit? Was dat een programma dat ik heb moeten installeren?

In het verlengde van deze vraag: ik probeer mee te doen met de huidige campagne. Ik heb mijn configuratiebestand aangepast, ik heb de checks gedaan of ik verbonden ben en alles lijkt goed, ik zie peers, ik zie activiteit, echter het uursaldo blijft op 0 staan. Ik heb een handtekenng gegenereerd met die oude wallet uit 2014, die dus weg is. Is dat de reden dat ik een uursaldo van 0 heb?
Als dat zo is waar vind ik dan mijn nieuwe wallet adres of code of nummer? Moet ik dat aanmaken?

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #5 Gepost op: 31 december 2017, 09:14:54 »
Ik heb een handtekenng gegenereerd met die oude wallet uit 2014, die dus weg is. Is dat de reden dat ik een uursaldo van 0 heb?

Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Je kunt alleen een handtekening maken met een adres waar je van kunt bewijzen dat je de eigenaar bent. Dat doet de wallet met een stukje wiskunde in de handtekening die je genereert op basis van de geheime code die bij een adres hoort, deze zou alleen de eigenaar van het adres in bezit moeten hebben.

Wat betreft meedoen met de huidige campagne, even de stappen voor je uiteenzetten:
- open tabblad 'ontvangen'
- vul in het formulier bij 'label' bijvoorbeld 'campagne' in
- druk op de knop 'betalingsverzoek'
- kopieer uit het schermpje dat opent het adres met behulp van de knop onderin en sluit het schermpje
- ga nu naar 'bestand' -> 'onderteken bericht'
- plak bovenin het adres, in het middelste veld 'oeruschild'
- klik dan op de knop 'onderteken bericht'
- kopieer de handtekening die verschijnt in het onderste veld naar de campagne pagina
« Laatst bewerkt op: 31 december 2017, 09:20:28 door AmazingDreams »
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline krenk

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #6 Gepost op: 31 december 2017, 15:08:47 »
Dank voor de heldere uitleg.
Als ik naar de campagnepagina ga, URL:
https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild_tweede_etappe

dan staat daar al van alles ingevuld. Daar heb ik namelijk mijn april-2014 code ingevuld. Hoe kan ik dat veranderen?

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #7 Gepost op: 31 december 2017, 15:26:18 »
Even je browser-cache leeggooien ;) De cookies om specifiek te zijn.
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline krenk

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 6
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #8 Gepost op: 31 december 2017, 18:41:50 »
Uren nog steeds op nul. Ik zie nu wel een andere code, maar die heb ik ook niet meer omdat ik op een gegeven moment opnieuw ben begonnen en alle oude berichten heb gewist....

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: e-Guldens uit 2014 in mijn wallet zetten
« Reactie #9 Gepost op: 01 januari 2018, 12:00:24 »
Ik snap even niet wat je daarmee bedoelt. Om het even samen te vatten, kijken of ik het goed begrijp:

- Je hebt een oud wallet adres gebruikt om je aan te melden voor de campagne
- Vervolgens heb je een nieuw wallet adres aangemaakt
- Na het verwijderen van de cookies heb je je met een nieuw adres aangemeld voor de campagne
- Nu heb je je oude 'berichten' gewist? En dus ook geen toegang meer tot het nieuwe adres wat je hebt gebruikt.

Ik vermoed dat dit berust op een klein misverstand. Adressen die je 'verwijderd' worden niet echt verwijderd, alleen onzichtbaar. Je kan er tot het einde der dagen nog EFL mee ontvangen. Kun je eens kijken onder 'Bestand' -> 'Ontvangstadressen'. Als het goed is zie je daar een overzicht van de adressen in je wallet, misschien staat je wallet adres uit 2014 hier ook wel tussen?
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi