Auteur Topic: Hulp  (gelezen 12958 keer)

Offline dijko

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Hulp
« Gepost op: 22 november 2017, 20:39:56 »
Avond,

zojuist de wallet gedownload, loop tegen een aantal problemen aan.

Ik kan op efl.nl het kluisadres en de drempel niet vinden, deze stap heb ik nodig voor de campagne bonus als ik het goed heb ?

Citaat
Zorg dat uw wallet gedurende de campagne uw EFL-rekeningnummer uitzendt en zich verbindt met onze servers. Daartoe voegt u de volgende twee regels toe aan het configuratiebestand coin.conf:
uacomment=uw EFL-rekeningnummer
addnode=dnsseed6.egulden.org (alleen als er niet al een dnsseed-regel in uw bestand staat)
Tip: U bereikt coin.conf door gelijktijdig Windowstoets+R  in te drukken en dan de volgende tekst te plakken: notepad %appdata%\egulden\coin.conf


Ik heb coin.conf gevonden, maar dat is een leeg notepad bestand ?

De rest zou me moeten gaan lukken.

Vriendelijk bedankt alvast!

Offline dijko

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2017, 20:53:30 »
En btw, mijn E-gulden Core geeft aan dat hij 3 jaar en 35 weken achterloopt.

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Hulp
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2017, 23:52:33 »
En btw, mijn E-gulden Core geeft aan dat hij 3 jaar en 35 weken achterloopt.

Dat mag. Komt vanzelf goed als hij een tijdje aanstaat. Voor de acties in het kader van inschrijven voor de campagnes maakt het ook niet uit.

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Hulp
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2017, 23:54:54 »
Avond,

zojuist de wallet gedownload, loop tegen een aantal problemen aan.

Ik kan op efl.nl het kluisadres en de drempel niet vinden, deze stap heb ik nodig voor de campagne bonus als ik het goed heb ?

Citaat
Zorg dat uw wallet gedurende de campagne uw EFL-rekeningnummer uitzendt en zich verbindt met onze servers. Daartoe voegt u de volgende twee regels toe aan het configuratiebestand coin.conf:
uacomment=uw EFL-rekeningnummer
addnode=dnsseed6.egulden.org (alleen als er niet al een dnsseed-regel in uw bestand staat)
Tip: U bereikt coin.conf door gelijktijdig Windowstoets+R  in te drukken en dan de volgende tekst te plakken: notepad %appdata%\egulden\coin.conf


Ik heb coin.conf gevonden, maar dat is een leeg notepad bestand ?

De rest zou me moeten gaan lukken.

Vriendelijk bedankt alvast!

Hoi,

EFL.NL is een andere wallet, meer voor betalingsverkeer. Die speelt hier verder geen enkele rol dus dat mag je negeren.

Coin.conf is inderdaad leeg en moet je zelf vullen met de gegevens die aangegeven zijn bij de inschrijving


Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Hulp
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2017, 00:03:49 »
Hi Dijko,

Je moet een adres uit de wallet die je hebt gedownload gebruiken. Dat kun je eenvoudig doen:

1. Open tabblad ontvangen
2. Vul bij label iets in, bijvoorbeeld 'campagne'
3. Druk op 'Betalingsverzoek'
4. Er opent zich nu een schermpje waar je nieuwe adres in staat.

Verder volg je dezelfde stappen als beschreven op de campagne pagina.

Als je verder vragen hebt hoor ik het graag!
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Ruurd

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #5 Gepost op: 28 november 2017, 10:59:52 »
Hallo allemaal,

Ik zou graag een gedeelte van mijn e-guldens weer om willen zetten in euro's. Ik heb jaren terug de transactie via Litebit gedaan, maar daar kan ik de e-gulden nu niet meer terugvinden. Ik gebruik nu Bittrex en de wallet die te downloaden is via de site, maar via beide heb ik geen mogelijkheden gevonden. Ook op google of ergens anders op dit forum kon ik geen informatie vinden. Iemand die weet hoe ik (liefst met zo weinig mogelijk transactiekosten) een gedeelte weer terug op mijn bankrekening kan krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ruurd

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Hulp
« Reactie #6 Gepost op: 28 november 2017, 12:38:36 »
Hallo allemaal,

Ik zou graag een gedeelte van mijn e-guldens weer om willen zetten in euro's. Ik heb jaren terug de transactie via Litebit gedaan, maar daar kan ik de e-gulden nu niet meer terugvinden. Ik gebruik nu Bittrex en de wallet die te downloaden is via de site, maar via beide heb ik geen mogelijkheden gevonden. Ook op google of ergens anders op dit forum kon ik geen informatie vinden. Iemand die weet hoe ik (liefst met zo weinig mogelijk transactiekosten) een gedeelte weer terug op mijn bankrekening kan krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Ruurd


Hallo Ruurd, een vlotte manier is om je e-Gulden op Bittrex om te zetten in Bitcoin en die via Litebit in Euro's uit te laten betalen.  Litebit ondersteunt e-Gilden inderdaad niet meer.


Offline Ruurd

  • Groentje
  • **
  • Berichten: 2
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2017, 12:09:53 »


Hallo Ruurd, een vlotte manier is om je e-Gulden op Bittrex om te zetten in Bitcoin en die via Litebit in Euro's uit te laten betalen.  Litebit ondersteunt e-Gilden inderdaad niet meer.

Bedankt voor de reactie! Dit moet lukken :)

Offline littlehorse

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #8 Gepost op: 29 november 2017, 12:26:11 »
Verkopen snap ik wel. Alleen mijn wallet welke ik gebruikt heb voor de actie synchroniseert niet meer, en dat is wellicht mijn eigen schuld ook. Ik liet de computer snachts altijd aan staan, en wat doet dan tegenwoordig een pc, die gooit hem na 1 of zoveel uur (net na gelang je ingesteld hebt) op stand-by. Ik zag dat na 1 keer, en heb toen de tweede keer de standby tijd flink verlengt, maar dat hielp dus niet. Echter, volgens mij vonden de andere servers dat niet zo leuk. Omdat ik nu niet meer kan synchroniseren, of heeft dat er geen donder mee te maken?

Want opnieuw instaleren helpt ook niet.

Het wordt in elk geval wel een heerlijk avondje op 5 december.... Met deze koersen. 

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #9 Gepost op: 29 november 2017, 21:27:28 »
Verkopen snap ik wel. Alleen mijn wallet welke ik gebruikt heb voor de actie synchroniseert niet meer, en dat is wellicht mijn eigen schuld ook. Ik liet de computer snachts altijd aan staan, en wat doet dan tegenwoordig een pc, die gooit hem na 1 of zoveel uur (net na gelang je ingesteld hebt) op stand-by. Ik zag dat na 1 keer, en heb toen de tweede keer de standby tijd flink verlengt, maar dat hielp dus niet. Echter, volgens mij vonden de andere servers dat niet zo leuk. Omdat ik nu niet meer kan synchroniseren, of heeft dat er geen donder mee te maken?

Want opnieuw instaleren helpt ook niet.

Het wordt in elk geval wel een heerlijk avondje op 5 december.... Met deze koersen.

Gelukkig hebben servers geen mening. Alle nodes zijn identiek, alleen de omgevingsfactoren variƫren nogal. Opnieuw installeren verandert dus niet zoveel want vppr en na blijft alles hetzelfde.

Synchroniseren begint met een actuele blokhoogte. (aantal uren/dagen/weken achter).  Exact kun je dat bekijken met hulp/debugscherm
Je wallet begint met te melden aan andere "peers" waar hij is gebleven en die helpen hem aan nieuwe blokken. Je hebt dus peers nodig en die "toestand" kun he bekijken in tabblad "informatie"
Normaal groeit dat aantal tot een stuk of acht. Per peer kun je bekijken of er iets gebeurt. Meestal is het een kwestie van wat geduld.

Het kan zijn dat andere peers het niet helemaal eens zijn met je blockchain-versie. Het kan zijn dat er bij zo'n standby schakeling iets is gebeurd, maar meestal ontdekt de wallet dat zelf en stelt dan voor om alles van voor af aan nog eens te bekijken. Als je elke keer op hetzelfde punt blijft vastlopen dan kun je het beste een reindex uitvoeren:

Maak een snelkoppeling naar egulden-qt.exe en geef die een andere naam, zoals egulden-reindex
klik daar met de rechter muisknop op en klik op "eigenschappen"
Achter doel  type je achter egulden-qt.exe -reindex



efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline littlehorse

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #10 Gepost op: 29 november 2017, 22:36:45 »
Ja soms vind hij zelfs helemaal niets, en wat me vind zet dan gelijk met gebande peer. Dus ik zal het eens proberen wat je zegt.

Maar dat het te maken heeft met die PC snachts aan te zetten is zeker.

Overigens, wat ik ook vreemd vond. Op een oude pc heb ik nog iets van 20126 efl staan. (niet upgedated)Echter als ik ga kijken op internet op de blockchain, richlist kom ik uit rond de 20000. Dus een verschil van zeker 100 efl. Terwijl ik zag dat de laatste transactie hetzelfde was, dan op mijn pc.

Nu gaat het mij niet om die 100 efl, dat is lekker boeien, maar meer van wat is er aan de hand. Ik kan natuurlijk die lijst erbij uitprinten en dan is vergelijken met die lijst van mijn pc.

Overigens, is een oude wallet overnemen gewoon alleen het bestandje wallet.dat op de goede plek zetten en voor de rest niets? Ja natuurlijk ook het oude wachtwoord onthouden.

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Hulp
« Reactie #11 Gepost op: 30 november 2017, 08:14:29 »
Overigens, wat ik ook vreemd vond. Op een oude pc heb ik nog iets van 20126 efl staan. (niet upgedated)Echter als ik ga kijken op internet op de blockchain, richlist kom ik uit rond de 20000. Dus een verschil van zeker 100 efl. Terwijl ik zag dat de laatste transactie hetzelfde was, dan op mijn pc.

Ik neem aan dat je het hebt over de richlist op https://chainz.cryptoid.info/efl/#!rich , dergelijke algoritmes doen hun best om te bepalen welke adressen bij elkaar horen maar kunnen dat nooit met 100% zekerheid zeggen. De balans in je eigen wallet is leidend.

Overigens, is een oude wallet overnemen gewoon alleen het bestandje wallet.dat op de goede plek zetten en voor de rest niets? Ja natuurlijk ook het oude wachtwoord onthouden.

Klopt!
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Zeerobje

  • Regio Coƶrdinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 69
  • Karma: +10/-2
  • Fan van Nederlandse Coin's
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #12 Gepost op: 30 november 2017, 15:31:52 »
Hallo,

Een probleem gisteren 100 efl gestuurd naar Bittrex. Maar in mijn wallet blijft een vraagteken staan met status 0 bevestigingen. Wat gaat er fout.

Mvg

Offline littlehorse

  • Deelnemer
  • ***
  • Berichten: 15
  • Karma: +0/-0
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #13 Gepost op: 02 december 2017, 16:15:32 »
Dat herbouwen doet hij wel maar vind geen peers. Kan zo,n peer je ook bannen met ip adres, omdat hij denkt je bied me iets te vaak een verkeerde blokstaat aan?

Dat herbouwen snap ik wel dat reindex dat heb ik gedaan, maar hij vind dan nog geen peers.

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Hulp
« Reactie #14 Gepost op: 02 december 2017, 16:56:47 »
Hallo,

Een probleem gisteren 100 efl gestuurd naar Bittrex. Maar in mijn wallet blijft een vraagteken staan met status 0 bevestigingen. Wat gaat er fout.

Mvg

Ha, dat is lang geleden Zeerobje. De reden is niet dat de wallet het niet leuk vindt dat je EFL naar Bittrex stuurt hoor :-)  De reden is dat je transactie (nog) niet door het netwerk is opgepakt.
Mag ik vragen welke wallet-versie je hebt?
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr