Ik lees nu de handleiding uit 2014, maar de afbeelding uit 2014 komen niet overeen met mijn wallet ( zie bijlage). Ik heb nog nooit met cryptocurrency gewerkt en ben dus een beginner. In de mail die ik heb gekregen wordt gesproken over mijn rekeningnummer doorgeven, maar er wordt nergens vermeld waar je die kunt vinden. Ook in de handleiding uit 2014 wordt er gesproken dat als je op het tapblad ontvangen staat door de software al een portemonnee (wallet) wordt aangemaakt. Dit zie ik nergens terug in mijn wallet. De wallet is blijkbaar een update. Ook heb ik ergens gelezen dat je een openbaar rekeningnummer moet doorgeven. Ik ben nu al meer dan 1 uur aan het zoeken naar een antwoord, ook op Google niets gevonden, ook geen youtube tutorial. Graag jullie feedback.
Welkom op dit Forum Terra!
Er heeft zich inderdaad nog niemand geroepen gevoeld om de handleiding te vernieuwen. Maar de functies zijn wel nagenoeg hetzelfde. Er zijn wel recentere handleidingen dan die uit 2014, maar al het leesmateriaal staat bij elkkaar in de rechter kolom op e-gulden.org:
https://e-gulden.org/index.php/de_portemonneeNog preciezer, de 7-stappenhandleiding geeft toch duidelijk antwoord op je vraag:
http://www.youblisher.com/p/1081395-7-Stappen-Handleiding-e-Gulden-Wallet-Uitgave-2015/Het aanmaken (of opvragen) van een rekening doe je in het tabblad "ontvangen". Het is gebruikelijk om bij iedere ontvangst een nieuwe aan te maken. In de nieuwe versie druk je op de knop "betalingsverzoek", eventueel vooafgegaan door het invullen van de bovenstaande specificaties. Er ontstaat dan een nieuwe regel in de tabel er onder. Wat je daarna moet weten is dat je op die nieuwe regel moet dubbelklikken (of 1x en daarna op de knop "toon" eronder). Dat is inderdaad niet heel duidelijk. Je krijgt dan een popup. Je rekeningnummer staat dan achter "adres:" en begint met de letter L.
Het allerbelangrijkste: Zorg dat je de functie "bestand - backup portemonnee" uitvoert en dat je het bestand dat ontstaat (wallet.dat) buiten je computer opslaat (en om de 100 betalingen ververst). Dat moet je onmiddellijk doen omdat er al 100 betalingsverzoeken (onzichtbaar vooruit geprogrammeerd) aanwezig zijn.
Succes, en blijf vragen bij onduidelijkheden!