Auteur Topic: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon  (gelezen 25932 keer)

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #30 Gepost op: 03 juli 2017, 19:25:24 »
lokaal IP adres :(

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #31 Gepost op: 07 juli 2017, 13:38:44 »
Heb nog steeds geen ubuntu wallet  :-[ :-[

Offline AmazingDreams

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 377
  • Karma: +14/-1
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #32 Gepost op: 09 juli 2017, 09:56:55 »
Ik denk dat je een lokale proxy hebt ingesteld ergens.

Kan je de output van de volgende commands eens tonen?

apt-config dump acquire::http
grep 192.168.8.250 /etc/apt/ -R
Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #33 Gepost op: 10 juli 2017, 13:27:07 »
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~$ apt-config dump acquire::http
Acquire::http "";
Acquire::http::proxy "http://192.168.8.250:8080/";
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~$ grep 192.168.8.250 /etc/apt/ -R
/etc/apt/apt.conf:Acquire::http::proxy "http://192.168.8.250:8080/";
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~$

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #34 Gepost op: 22 juli 2017, 07:38:20 »
Kan je er.wat mee?

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #35 Gepost op: 22 juli 2017, 11:19:57 »
Kan je er.wat mee?

Hans, Het Unix-probleem van je komt in allerlei posts terug. Je had er het beste een Post voor kunnen aanmaken in "Ontwikkeling en technische discussie", maar goed de hele support gaat op de schop via een ticket systeem. In Exit-Yoshi had ik het laatst geantwoord; Sorrie voor nu even.


Amazingdreams en Ik zijn druk bezig met het Oeruschild. Het compileren van van de Ubuntu-wallet inclusief functiebibliotheken is niet moeilijk, maar over een week of twee komen er toch nieuwe wallets.  Coinomi is ook prima maar we zien graag nodes/corewallets. Je systeem-configuratie doorgronden en aanpassen is nu even teveel gevraagd, dus misschien kun je even wachten  op de nieuwe wallet inclusief dependencies.

Wat ik zo snel zie is dat amazingdreams je een lijst met te installeren bibliotheken opgeeft. (https://forum.e-gulden.org/index.php?topic=1348.msg5121#msg5121)
Als je daarna egulden-qt opstart en je krijgt de melding ./egulden-qt: error while loading shared libraries: libqrencode.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory dan betekent dat dat ook libqrencode niet op je systeem staat. Dat had gemoeten met de gegeven instructies. Je kunt dergelijke missers al "googelend" proberen op te snorren, maar je kunt beter een goede apt.conf regelen.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #36 Gepost op: 22 juli 2017, 16:14:04 »
Hartelijk dank, ik heb alleen geen geduld meer ;D 50% gestegen, die loop ik nu mooi mis ;D

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #37 Gepost op: 23 juli 2017, 06:26:58 »
Kan je er.wat mee?

hier een oplossing van een niet technisch persoon, misschien werkt dat.

Ik installeerde laatst een versie van eGulden waarbij ik een foutmelding kreeg, misschien als je versie 1.2.0.3 gebruikt dat het beter gaat, kan je dat eens proberen?
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #38 Gepost op: 23 juli 2017, 13:40:24 »
Hartelijk dank, ik heb alleen geen geduld meer ;D 50% gestegen, die loop ik nu mooi mis ;D

Als het installeren van een unix-qt-wallet op specifiek jouw unix-systeem nou een bottleneck zou zijn voor het instappen in e-Gulden dan zou ik je gelijk geven. Maar...
- De gemiddelde Nederlander zou uiteindelijk aan één EFL redelijk voldoende moeten hebben. 100 EFL als je daar fors bovenuit wilt steken. Voor dat doel maak je een paper wallet en leg dat een paar jaartjes weg.
- Als je nu echt het verschil wilt maken dan ja je naar een van de vier beurzen en leef je daar uit. Het barst van de wallets: Op de beurs zelf, efl.nl, coinomi, ach lees https://e-gulden.org/index.php/de_portemonnee
- Als je echt een bijdrage wilt leveren dan zoek je het uit waarom je die wallet nou net op jouw systeem niet aan de praat krijgt en deel het antwoord op dit forum met anderen. Dat kost je misschien een paar dagen, maar zo zijn wij al drie jaar aan het werk en nog steeds vol enthausiasme.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #39 Gepost op: 23 juli 2017, 18:41:31 »
Hartelijk dank, ik heb alleen geen geduld meer ;D 50% gestegen, die loop ik nu mooi mis ;D

vrienden van me kochten geen bitcoin op 50 euro per stuk, want dat was toen de hoogste prijs ooit.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #40 Gepost op: 24 juli 2017, 10:24:08 »
Tja, achteraf is het inderdaad makkelijk. Maar vooruit kijken is lastiger.  Maar als je ergens in gelooft dan durf je meer risico's te nemen en dat is dan vaak achteraf een suc6.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #41 Gepost op: 26 juli 2017, 10:19:25 »
Tja, achteraf is het inderdaad makkelijk. Maar vooruit kijken is lastiger.  Maar als je ergens in gelooft dan durf je meer risico's te nemen en dat is dan vaak achteraf een suc6.

het is meer zo dat ik ergens anders niet in geloof en dat is de euro. Bitcoin techniek is gebaseerd op wiskunde, het fijne daarvan is dat de uitslag altijd gelijk is. eGulden gaat ooit een euro waard zijn, de vraag is alleen welke satoshikoers daarbij hoort. Hoe langer we wachten, hoe lager die koers zal zijn en hoe minder welvaart onze kinderen in de toekomst zullen genieten, dat is hoe ik het zie.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #42 Gepost op: 26 juli 2017, 17:50:22 »
Tuurlijk stinkt de euro en daar hebben we het ook over gehad, maar het is er nu eenmaal en veranderen gaat ons en alle cryptomunten bij elkaar echt niet lukken. De welzijn van onze kinderen zal afhangen van de gunst van de machthebbers van deze tijd en niet van de waarde van de eGulden helaas.
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2017, 17:54:10 door Hans2 »

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #43 Gepost op: 26 juli 2017, 19:04:13 »
Tuurlijk stinkt de euro en daar hebben we het ook over gehad, maar het is er nu eenmaal en veranderen gaat ons en alle cryptomunten bij elkaar echt niet lukken. De welzijn van onze kinderen zal afhangen van de gunst van de machthebbers van deze tijd en niet van de waarde van de eGulden helaas.

De oude Grieken wisten het al. Als je tegenover een machtige tegenstander staat dan helpt het niet om steeds maar weer jezelf kapot te lopen tegen die tegenstander. En bij de slag om Troje bedachten ze het beroemde paard waarbij door een list een kleine groep mensen een grote groep  kon verslaan. Inderdaad. EGulden gaat met de huidige aanpak totaal kansloos ten onder tegenover de Euro en ander fiatgeld. Dat geldt trouwens voor elke cryptocoin. Het machtsverschil is veel en veel te extreem.

In de zomer van 2015 is dat feit door een groepje mensen binnen e-Gulden onderkend en dat heeft geleid tot het eFiliaaL project. Dat was vorig jaar oktober technisch klaar maar moest  weer op de helling omdat er nergens personeel te vinden was dat een fors salaris wilde verdienen. Het is toen gedeeltelijk ontmanteld en wordt nu weer opgebouwd, maar door dezelfde mensen die egulden in de lucht moeten houden. En die hadden de laatste tijd dus wel iets anders aan hun hoofd. EfiliaaL 2.0 kan nu vrijwel zonder personeel draaien en wordt binnenkort weer opgepakt als er weer wat meer tijd vrij komt.

Daarnaast is de steun voor het EfiliaaL-project binnen eGulden gewoon nihil. Punt. Daar doen velen de ogen en oren dicht, roept "lalala, ik hoor en zie lekker niets" en vertrouwt men er nog steeds op dat egulden straks de euro wel even alle hoeken van de kamer zal laten zien. Jammer, want met vereende krachten kom je nu eenmaal verder.  Een "richtingenstrijd" is het slechtste dat je kunt hebben.

Maar eigenwijs als we nu eenmaal zijn is een aparte stichting eFiliaaL opgericht is die gaat gewoon onafhankelijk door. Liefst met eGulden waar het project uit voortkomt. Maar zonder kan ook als de eGulden community daar voor blijft kiezen en sommigen het project volkomen blijven negeren. We zien het wel. En dan hebben we ons eigen paard van Troje  :)

De keuze is volledig aan de community. Het wordt ofwel een slimme aanpak van binnenuit of tegen alles aan schoppen en roepen hoe slecht het allemaal is, zonder verder ook maar iets te doen.

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #44 Gepost op: 26 juli 2017, 20:13:01 »
Tuurlijk stinkt de euro en daar hebben we het ook over gehad, maar het is er nu eenmaal en veranderen gaat ons en alle cryptomunten bij elkaar echt niet lukken. De welzijn van onze kinderen zal afhangen van de gunst van de machthebbers van deze tijd en niet van de waarde van de eGulden helaas.

De oude Grieken wisten het al. Als je tegenover een machtige tegenstander staat dan helpt het niet om steeds maar weer jezelf kapot te lopen tegen die tegenstander. En bij de slag om Troje bedachten ze het beroemde paard waarbij door een list een kleine groep mensen een grote groep  kon verslaan. Inderdaad. EGulden gaat met de huidige aanpak totaal kansloos ten onder tegenover de Euro en ander fiatgeld. Dat geldt trouwens voor elke cryptocoin. Het machtsverschil is veel en veel te extreem.

In de zomer van 2015 is dat feit door een groepje mensen binnen e-Gulden onderkend en dat heeft geleid tot het eFiliaaL project. Dat was vorig jaar oktober technisch klaar maar moest  weer op de helling omdat er nergens personeel te vinden was dat een fors salaris wilde verdienen. Het is toen gedeeltelijk ontmanteld en wordt nu weer opgebouwd, maar door dezelfde mensen die egulden in de lucht moeten houden. En die hadden de laatste tijd dus wel iets anders aan hun hoofd. EfiliaaL 2.0 kan nu vrijwel zonder personeel draaien en wordt binnenkort weer opgepakt als er weer wat meer tijd vrij komt.

Daarnaast is de steun voor het EfiliaaL-project binnen eGulden gewoon nihil. Punt. Daar doen velen de ogen en oren dicht, roept "lalala, ik hoor en zie lekker niets" en vertrouwt men er nog steeds op dat egulden straks de euro wel even alle hoeken van de kamer zal laten zien. Jammer, want met vereende krachten kom je nu eenmaal verder.  Een "richtingenstrijd" is het slechtste dat je kunt hebben.

Maar eigenwijs als we nu eenmaal zijn is een aparte stichting eFiliaaL opgericht is die gaat gewoon onafhankelijk door. Liefst met eGulden waar het project uit voortkomt. Maar zonder kan ook als de eGulden community daar voor blijft kiezen en sommigen het project volkomen blijven negeren. We zien het wel. En dan hebben we ons eigen paard van Troje  :)

De keuze is volledig aan de community. Het wordt ofwel een slimme aanpak van binnenuit of tegen alles aan schoppen en roepen hoe slecht het allemaal is, zonder verder ook maar iets te doen.

Bij deze meldt deze persoon uit de gemeenschap zich als vrijwilliger voor eFiliaaL, ik zie het werk graag tegemoet en ben super gemotiveerd!
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV