Auteur Topic: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon  (gelezen 182 keer)

Offline Jory

• Deelnemer
    • Bekijk profiel
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2017, 11:52:05 »
Neem het mee in de roadmap, nog zo'n heikel dingetje dat betrouwbaarheid moet uitstralen.

Offline AmazingDreams

• Administrator
  • Eindbaas
    • Bekijk profiel
    • Guldenplaza.nl
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2017, 09:45:34 »
Wil me niet echt mee bemoeien maar Efl.nl ziet er echt niet uit, het gaat wel om geld en het misschien zal het wel werken, maar het straalt geen  betrouwbaarheid uit. In ieder geval niet voor mij.

ps neem commentaar ter harte, want het is erg kostbaar.

Zoals je misschien gemerkt hebt ontbreekt er bij ons team een goede webontwerper. bitwise-shifted en ik zijn beide in de eerste plaats backend-programmeurs.

Zou je concreet aan kunnen geven wat volgens jou beter kan? Ik heb met bitwise-shifted al e.e.a besproken voornamelijk met betrekking tot de instap en backup (je krijgt nu 'zomaar' een portemonnee en moet maar uitvogelen dat waar je je puk code moet vinden maw te weinig begeleiding). Het ontbreekt ook aan tijd, er is genoeg te doen en alles is belangrijk.
Gratis guldens? http://guldenplaza.nl/faucet

Donate: LSVKryZR4z8v6Ca3UNDtYtbX3gbpTHB6Pi

Offline Hans2

• Deelnemer
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2017, 10:56:44 »
Ik weet niet of het mogelijk is maar zal het onderbrengen onder de website van e-gulden.org
Nu staat er https://3.efl.nl/ boven en dat is voor mij al een blokkade. Voor de rest zie je geen enkele verwijzing naar wie en wat dan ook. Welke organisatie er achter zit en als je problemen hebt waar je terecht kan.
Neem als voorbeeld https://bitonic.nl , heeft een professionele uitstraling en komt betrouwbaar over.
Ook de kleurstelling is kleuterachtig en geeft geen professionele uitstraling.

Heb de werking niet getest, dus kan daar geen oordeel over vellen maar het zijn zo mijn bevindingen op het eerste gezicht.

Over e-gulden.org ben ik blij dat de onduidelijke twitter er af is op de voorpagina.
Bij veel gestelde vragen, wat je meestal als eerste gebruikt zal ik ook die comment er af halen en één forum gebruiken en wel dit forum. Zal de veel gestelde vragen hierin onderbrengen. Voor de webmasters beter te controleren en SMF is krachtig genoeg. Ik werk er al vanaf 2001 mee.
Je kan bv de topics op slot zetten bij veel gestelde vragen, zodat er geen wildgroei ontstaat.
Makkelijk aan te passen en door meerdere webmasters te beheren.

Fijn weekeind allemaal

Offline Johnny the selfkicker

• Deelnemer
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2017, 11:54:40 »
Hallo Hans,

voor het moment alvast even bedankt voor je inhoudelijke reactie en we komen er op terug.

en ook een prettig weekend!

Johnny

Offline mark

• Groentje
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 19 juni 2017, 14:11:34 »

Beste Bitwise-Shifted,

Over die basis. Ik heb er al vaker op gefulmineerd, Efl.nl is echt niet te doen, tenzij je precies weet hoe je het moet gebruiken en ook nog eens de moeite wil nemen om het hele paadje te volgen. Laat ik degene zijn die de knuppel in het hoenderhok gooi: DEZE SITE STAAT AL SINDS 2014 STIL !

Aan inzet zal het vast niet liggen. Ik denk dat Gerrit van goede wil is en dat hij echt zijn best heeft gedaan om van efl.nl iets werkbaars te maken. Het werkt echter niet, het is veel te complex en Spartaans in het gebruik.
Andere munten hebben allang iets verzonnen dat je via één wallet een conversie kan maken via bv nocks.co om je coin om te zetten in het geld dat we gewend zijn te gebruiken.
En passant heeft de directe concurrent NLG ook erg slim bedacht dat je geld kan uitgeven, sparen, ontvangen e.d, maar je kunt het ook nog eens als ondernemer gebruiken, wat je ook nog eens moeiteloos kunt integreren in je financiele systeem.

Die ontwikkeling heeft bij deze munt niet plaatsgevonden, er zijn allemaal losse entiteiten die ogenschijnlijk wel bij elkaar horen, maar die van los zand aan elkaar hangen.

Mocht 'het team' een inhaalslag nu nog overwegen, dan zou ik zeggen, naast de bovenstaande problematiek:  wacht met een investering in apparatuur en introduceer een tussenstap, zoals een dagprijs, zodat een ondernemer zich niet met allerlei extra zaken hoeft bezig te houden, als hij (of zij) EFL wil gebruiken als extra mogelijkheid. Butter 'em up.

Ik wil Yoshi ook nog even in het zonnetje zetten, de man heeft zo godsgruwelijk veel gedaan om een en ander uit te leggen en aan de man te brengen. Ik weet niet eens waar te beginnen om hem te bedanken voor zijn inzet. Het lijkt wel alsof hij de enige is die een toekomstbeeld voor ogen heeft.

My 2 cents.

Hoi Jory, hartelijk dank voor je reactie. Het is altijd lastig om een eerste reactie te krijgen. Is iets menselijks kennelijk.  Ik heb nog wel een paar vragen zodat we het beter op kunnen pakken. ik leen daarom een paar zinnen uit je tekst in een ander kleurtje;

Ik heb er al vaker op gefulmineerd, Efl.nl is echt niet te doen, EFL.NL heeft ruim 600 actieve gebruikers die jouw probleem kennelijk niet ervaren. In elk geval horen we er niets over. Dat maakt het des te interessanter wat jouw visie op EFL.NL dan zo anders maakt. Kun je voor ons aangeven "wat" je er nu precies niet aan snapt?

tenzij je precies weet hoe je het moet gebruiken. Er zijn meerdere handleidingen. Ik neem aan dat je die gelezen hebt maar kennelijk voldoen ze dus niet. Kun je aangeven op welk punt de handleidingen te kort schieten?

DEZE SITE STAAT AL SINDS 2014 STIL.  Deze site is in februari JL volledig vernieuwd, alleen is het forum nog onderwerp van discussie. Kan het weg of niet en daar wacht de renovatie op. Of bedoel je een andere site? Zo ja, welke?

Het werkt echter niet, het is veel te complex en Spartaans in het gebruik. Zie boven, we horen heel graag waar je vastloopt want dat is interessante informatie.

nocks.co om je coin om te zetten in het geld dat we gewend zijn te gebruiken.. Dat mag in Nederland niet zonder vergunning. En die heeft de egulden niet. Nocks is een vennootschap. egulden is een stichting dus het kan wettelijk niet. Tenzij een aantal leden ook een bv op willen richten. Dan kan er meer.

maar je kunt het ook nog eens als ondernemer gebruiken, Wij gaan nog iets verder. We leveren er voor de ondernemer ook nog klanten en korting bij alleen is dat onder en andere projectnaam. Die afsplitsing loopt als gezegd al twee jaar. Er is zelfs een aparte stichting voor opgericht zodat beide projecten niet afhankelijk van elkaar zijn. Vanuit onze kant hoef je niet te verwachten dat er iets aan de marketing van egulden gedaan zal worden want dat is de taak van de community zoals je kunt lezen in de statuten van de foundation.

Die ontwikkeling heeft bij deze munt niet plaatsgevonden,.  Jawel, veel meer dan dat zelfs maar op de reden dat je het niet weet kom ik nog terug.

Overigens beschouwen we NLG niet als concurrent maar als collega maar dat even terzijde. Beide munten verschillen zo hemelsbreed van elkaar dat er voor beiden een ruime bestaansmogelijkheid ligt. We merken elkaars bestaan nu niet eens.

Mocht 'het team' een   Het team is de egulden-community. Daar maak je zelf ook deel van uit dus wat let je om het initiatief te nemen? eGulden is van niemand en iedereen kan dus aan de gang gaan. Dat hebben die anderen ook gedaan. Kortom, egulden is van niemand en al helemaal niet van een team.

een inhaalslag nu nog overwegen..Er is dus geen sprake van een inhaalslag. Tenminste zo zien wij dat maar dat mag je best anders zien. eFiliaal heeft een concept dat uniek in de gehele wereld is en dat veel en veel verder gaat dan het in de lucht houden van een cryptomunt.

Die ontwikkeling heeft bij deze munt niet plaatsgevonden. Ik denk  dus dat je op dat punt heel veel informatie misgelopen bent. Vergeet niet dat 2 jaar geleden een bewuste keuze is gemaakt om dat onder een andere naam te gaan ontwikkelen. Het eFiliaal project is een aantal keren groter dan egulden en guldencoin samen. eFinancieel zet straks een nieuwe norm voor beurzen en andere handelsplatformen.  Misschien moeten we het nog weer eens vertellen maar het probleem is dat je nooit enige reactie krijgt. We hebben een nieuwsbrief gehad die veel positief commentaar kreeg, met name uit de hoek van Gulden. Hier werd hij genegeerd.  Daarnaast is degene die het meest aan de weg timmert het totaal niet eens met de aanpak van de rest en negeert alles verder volkomen.

er zijn allemaal losse entiteiten die ogenschijnlijk wel bij elkaar horen, maar die van los zand aan elkaar hangen.  Kun je aangeven over welke entiteiten je het hier hebt en welk verband je zou verwachten dat er nu volgens jou niet is?

wacht met een investering in apparatuur Welke apparatuur? Leg eens uit? Wat er een miners rondzwerft is allemaal privé bezit. De eGulden bezit helemaal niets, laat staan apparatuur.

introduceer een tussenstap, zoals een dagprijs, zodat een ondernemer zich niet met allerlei extra zaken hoeft bezig te houden, als hij (of zij) EFL wil gebruiken als extra mogelijkheid. Butter 'em up. Zie het efliaal project. Het is allemaal al lang aanwezig en nog wel meer dan dat ook.  Ondernemers worden tot in het absurde verwend.

Kortom, nogmaals dank voor je reactie. Een deel van je overduidelijke  irritatie komt imho voort uit het feit dat je nu voor je informatie af gaat op één bron die uitsluitend een eigen visie naar buiten brengt waar verder inderdaad niets mee gedaan wordt. Dat is jammer want zijn visie is niet fout maar we kunnen gewoon niet alles tegelijk. Daarnaast zijn de financiële middelen er nu domweg niet.   En dan krijg je naar buiten wel een volkomen scheef beeld en weet je dus inderdaad van 80% van de ontwikkelingen binnen egulden en de zusterprojecten efiliaal en efinancieel  niets af als je maar op één persoon afgaat die er zelf niet bij betrokken is. 

Maar goed, we kunnen er van leren dat we meer aan de weg zouden moeten timmeren met wat er allemaal gebeurt en dat we dat niet meer aan één persoon over kunnen laten.

Ik hoop dat je de gedetailleerde commentaren wilt geven zodat we er iets aan kunnen doen. Mocht je geen zin hebben om het op papier te zetten, kunnen we je dan een keertje verwachten op één van de skypesessies die meermalen per week georganiseerd worden? Dan kun je het precies uitleggen. Laat maar weten.

Paar dingetjes toe te voegen
1 Guldencoin heet geen Guldencoin meer maar Gulden of NLG
2 In verleden zo vaak gevraagd of er updates zijn van EFL maar nooit kwam er een antwoord, dat was voor mij de reden dat ik niet meer in EFL geloof
3 We zitten elkaar niet in de weg, of ik citeer maar even "We merken elkaars bestaan nu niet eens." Er zijn nog genoeg mensen die NLG onderuit halen, en ja ik denk ook nog iemand uit de EFL community
4 denk maar eens na waarom litebit EFL niet meer aanbied
5 Is er al eens nagedacht aan meer gebruikers gemak bij EFL? Betere wallets, meer security zo kun je wel meer bedenken ( ik zou het niet weten, er zijn nooit nieuwtjes of updates)
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2017, 14:13:30 door mark »

Offline Johnny the selfkicker

• Deelnemer
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 19 juni 2017, 14:36:19 »

Paar dingetjes toe te voegen
1 Guldencoin heet geen Guldencoin meer maar Gulden of NLG
2 In verleden zo vaak gevraagd of er updates zijn van EFL maar nooit kwam er een antwoord, dat was voor mij de reden dat ik niet meer in EFL geloof
3 We zitten elkaar niet in de weg, of ik citeer maar even "We merken elkaars bestaan nu niet eens." Er zijn nog genoeg mensen die NLG onderuit halen, en ja ik denk ook nog iemand uit de EFL community
4 denk maar eens na waarom litebit EFL niet meer aanbied
5 Is er al eens nagedacht aan meer gebruikers gemak bij EFL? Betere wallets, meer security zo kun je wel meer bedenken ( ik zou het niet weten, er zijn nooit nieuwtjes of updates)

Hallo Mark, allereerst hartelijk dank voor je reactie. Die wordt op prijs gesteld. Ik kom even op een paar puntjes terug

1. Je hebt groot gelijk. Maar het gaat hier over twee jaar geleden toen egulden werd opgesplitst maar toen was de naam nog Guldencoin. 

2. Geloof kun je niemand aanpraten. EGulden wordt technisch dusdanig doorontwikkeld dat je daar niets van merkt. En alles wat niet technisch is, is afgesplitst naar het eFiliaaL project. Dus als je dat niet volgt dan zul je alleen bij eGulden inderdaad erg weinig merkbare ontwikkelingen zien. Er komt trouwens een hele grote aan, namelijk de invoering van het Oerushield dat 51% aanvallen onmogelijk maakt. Toch een hele leuke innovatie die al een hoop belangstelling losmaakt.

3. Er is er één persoon bij mijn weten maar dat is op persoonlijke titel. Verbale aanvallen op eGulden worden niet gesteund vanuit de eGulden Foundation. Die zien Gulden verder gewoon als een gewaardeerde collega en als gezegd, we ervaren op geen enkele manier last van elkaar en dat willen we graag zo houden. Alleen hun manier van meeliften door urls van eGUlden te gebruiken zouden wij niet doen. Dat zien we als pure misleiding van je klanten die je voor een financieel project niet kunt gebruiken. Betrouwbaarheid en eerlijkheid horen bij financiële projecten voorop te staan. Maar goed, dat is verder hun verantwoordelijkheid.

4. Daar is niet veel denkwerk voor nodig. Bij aankoop via EFL.Nl bespaar je ruim 30% ten opzichte van kopen via Litebit. Ze hadden dus geen klant meer vanuit eGulden en het is dus logisch dat ze ermee gestopt zijn. Geen kwaad woord verder over en weer.

5. Zie 2. De meeste ontwikkeling gebeurt buiten eGulden tegenwoordig. EFL.NL krijgt soms veel kritiek maar kent ook een grote groep enthousiaste gebruikers. Zomaar iets nieuws invoeren doe je dan ook niet zo snel. Maar er wordt wel degelijk over een aantal aanpassingen nagedacht. Concrete voorstellen zijn dan ook zeer welkom.

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Johnny

Offline mark

• Groentje
  • **
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 19 juni 2017, 17:50:23 »
Dank voor je mooie reactie, dat zijn goede argumenten en reacties ik waardeer dat!

Offline Hans2

• Deelnemer
  • I am happy
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 21 juni 2017, 21:51:47 »
Goede avond, zoals beloofd ben in begonnen met een wallet aan te maken op een linux computer met Ubuntu er op. De file gedownload  en toen? Nergens iets kunnen vinden. Hoe nu verder?

Offline Nelis

• e-Gulden, meer dan geld
  • Kring
  • Eindbaas
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
« Reactie #23 Gepost op: 22 juni 2017, 13:28:03 »
ik zou zeggen de file openen en als die er niet is opnieuw downloaden
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hans2

• Deelnemer
  • I am happy
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 22 juni 2017, 22:02:18 »
Gedaan, maar er gebeurt niks ???

Online bitwise-shifted

• Administrator
  • Eindbaas
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 23 juni 2017, 12:57:49 »
Goede avond, zoals beloofd ben in begonnen met een wallet aan te maken op een linux computer met Ubuntu er op. De file gedownload  en toen? Nergens iets kunnen vinden. Hoe nu verder?

Gedaan, maar er gebeurt niks ???

Dag Hans,

Je melding is een beetje summier. Als je het bestand egulden-1.2.0.4-linux.tar.gz hebt gedownload neem ik aan dat dat bestand op je systeem staat, want anders heb je het gewoon niet gedownload.

Goed,  ervan uitgaande dat je het wel gedownload hebt, pak je het geheel uit: "tar -zxf egulden-1.2.0.4-linux.tar.gz", zodat je een directory-struktuur krijgt.

Afhankelijk van je processor kies je voor de directory x86 of x64 (32 bits of 64 bits)
Ik neem aan dat je de wallet-interface wilt hebben en niet een e-gulden service wilt draaien. Dan moet je dus egulden-qt opstarten.

Alles staat erg duidelijk uitgelegd in onze handleidingen die je kunt vinden op https://e-gulden.org/index.php/de_portemonnee
Nog specifeker: Een 7-stappen handleiding http://www.youblisher.com/p/1081395-7-Stappen-Handleiding-e-Gulden-Wallet-Uitgave-2015/

efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Hans2

• Deelnemer
  • I am happy
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 23 juni 2017, 22:06:05 »
Krijg Bestand of map bestaat niet?

jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~/egulden$ ./egulden-qt
bash: ./egulden-qt: Bestand of map bestaat niet

Hij staat er wel in
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~/egulden$ ls
eguldend  egulden-qt
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~/egulden$ ^C

« Laatst bewerkt op: 23 juni 2017, 22:14:40 door Hans2 »

Offline Hans2

• Deelnemer
  • I am happy
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 23 juni 2017, 22:57:20 »
Totaal geen verwijzingen naar wie achter heel dat gebeuren zit.
Jullie zij er mee bekend, maar een vreemde zoals ik haakt in eerste instantie af.
Neem als voorbeeld https://bitonic.nl daar zie je gelijk alles zoals

FAQ Verificatie Contact
Kopen/verkopen Exchange Bitcoin Accepteren Bitonic Academie Over ons
Rekeningverificatie Veiligheidsbeleid Over BitcoinIn de mediaPartner API
 FWLP © 2012 – 2017 Bitonic B.V. Privacy Voorwaarden Responsible disclosure

en dat geeft een betrouwbaar indruk. zeker als je ook nog adres gegevens en kvk en zo kan vinden.

Goed voorbeeld is toch zo nagemaakt  ;)

Online bitwise-shifted

• Administrator
  • Eindbaas
    • Bekijk profiel
Krijg Bestand of map bestaat niet?

jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~/egulden$ ./egulden-qt
bash: ./egulden-qt: Bestand of map bestaat niet

Hij staat er wel in
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~/egulden$ ls
eguldend  egulden-qt
jr@jr-HP-EliteBook-8440p:~/egulden$ ^C

Ha, waarschijnlijk probeer je de 32-bits versie te draaien op een 64 bits machine of omgekeerd.

Online bitwise-shifted

• Administrator
  • Eindbaas
    • Bekijk profiel
Totaal geen verwijzingen naar wie achter heel dat gebeuren zit.
Jullie zij er mee bekend, maar een vreemde zoals ik haakt in eerste instantie af.
Neem als voorbeeld https://bitonic.nl daar zie je gelijk alles zoals

FAQ Verificatie Contact
Kopen/verkopen Exchange Bitcoin Accepteren Bitonic Academie Over ons
Rekeningverificatie Veiligheidsbeleid Over BitcoinIn de mediaPartner API
 FWLP © 2012 – 2017 Bitonic B.V. Privacy Voorwaarden Responsible disclosure

en dat geeft een betrouwbaar indruk. zeker als je ook nog adres gegevens en kvk en zo kan vinden.

Goed voorbeeld is toch zo nagemaakt  ;)

Teruglezend zie ik dat je het over efl.nl hebt. Vier manmaanden werk. Twee maanden ter test aangeboden aan de hele community. Al het commentaar opgepakt en verwerkt en ziedaar het resultaat. Het is ontworpen als een APP zodat je het met name mobiel kunt gebruiken. Als je toch achter je desktop zit lijkt ons de Christiaan Huijgenswallet het meest geschikt. efl.nl is een Wallet , bestemd voor handgeld, terwijl bitonic een wisselkantoor is, en dus niet echt vergelijkbaar. Verder verdienen bij Bitonic er vier man hun brood mee. Hier is het allemaal vrijwillig. Wij geven non-profit voorbeelden en voorzetten om te laten zien wat er mogelijk is met zo'n munt als e-Gulden. Als je hulp nodig hebt druk dan op de grote dikke witte letter I rechtsboven. Als je er niet uitkomt helpen we je hier graag.

Wie hier verder achter zit is werkelijk zeer uitvoerig beschreven, zoals je vindt onder die witte I, namelijk op e-gulden.org. Als je je muis beweegt over "Doe ook mee" krijg je het e-Gulden-circuit in beeld: https://e-gulden.org/index.php/het_e-gulden_circuit. Daar vindt je "alles" over ons en alle spelers die zich rondom e-Gulden manifesteren