Auteur Topic: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon  (gelezen 25927 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #45 Gepost op: 26 juli 2017, 20:23:40 »
Tuurlijk stinkt de euro en daar hebben we het ook over gehad, maar het is er nu eenmaal en veranderen gaat ons en alle cryptomunten bij elkaar echt niet lukken. De welzijn van onze kinderen zal afhangen van de gunst van de machthebbers van deze tijd en niet van de waarde van de eGulden helaas.

Ik ben het volledig met je uitspraak eens, maar mijn conclusie is anders. Volgens mij kiezen wij zelf wie de machthebbers van deze tijd zijn en dus zijn wij verantwoordelijk voor de toekomst. Afschuiven op iemand anders is wat mij betreft iets te makkelijk, wij (alle mensen) kiezen zelf voor de koers die we uitgaan. Het grappige aan eGulden is dat waardetoename van het protocol de macht van de gemeenschap exponentieel zal laten toenemen. Dus ja, we zijn overgeleverd aan mensen met macht om een goede toekomst voor onze kinderen te garanderen, als we kunnen doorzien hoeveel macht er in ons geld zit en deze macht niet langer aan een bank toevertrouwen maar aan een cryptoprotocol zoals bijvoorbeeld eGulden zal er een machtsverschuiving plaatsvinden die de toekomst van onze kinderen zal veranderen.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #46 Gepost op: 27 juli 2017, 09:56:15 »
Als je denkt dat wij de macht kunnen kiezen Nelis, leef je nog in een democratische sprookjesboek. Die macht is er en daar zijn wij aan onderworpen. En dan heb ik het over militaire macht,  gerechtelijkemacht, overheden, de macht van het geld. De macht van de economie, de macht die ons zonder dat we het door hebben onze inzichten veranderen, de macht van de angst, de macht van de media. Ik noem maar een paar machtsblokken op want er zijn er nog veel meer. Als je denkt dat jij er invloed op kan uitvoeren bv de nacht van het geld, dan laat de geschiedenis zien dat zelfs machtige mensen, het niet konden. Accepteer het dat het zo is en pluk de dag en geniet er van, want het kan veel en veel slechter. Heb respect voor je moed om dingen te willen veranderen en ook ik snakt naar een betere wereld, waar gerechtigheid woont. En wie niet eigenlijk. Gelukkig komt die wereld er ook, alleen nu nog niet!!!!
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2017, 10:13:37 door Hans2 »

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #47 Gepost op: 28 juli 2017, 06:58:37 »
Als je denkt dat wij de macht kunnen kiezen Nelis, leef je nog in een democratische sprookjesboek. Die macht is er en daar zijn wij aan onderworpen. En dan heb ik het over militaire macht,  gerechtelijkemacht, overheden, de macht van het geld. De macht van de economie, de macht die ons zonder dat we het door hebben onze inzichten veranderen, de macht van de angst, de macht van de media. Ik noem maar een paar machtsblokken op want er zijn er nog veel meer. Als je denkt dat jij er invloed op kan uitvoeren bv de nacht van het geld, dan laat de geschiedenis zien dat zelfs machtige mensen, het niet konden. Accepteer het dat het zo is en pluk de dag en geniet er van, want het kan veel en veel slechter. Heb respect voor je moed om dingen te willen veranderen en ook ik snakt naar een betere wereld, waar gerechtigheid woont. En wie niet eigenlijk. Gelukkig komt die wereld er ook, alleen nu nog niet!!!!

Je onderschat "ons" MarkHans (EDIT sorrie). Niet omdat "wij" nu zo geweldig zijn, maar omdat er natuurwetten zijn en omdat er recentelijk een  nieuwe stof ontdekt is die "ons" die macht geeft. Zo gaat het gebeuren: https://www.youtube.com/watch?v=9PrJQeKl9w4&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2017, 19:11:39 door bitwise-shifted »
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #48 Gepost op: 28 juli 2017, 14:22:42 »
Als je denkt dat wij de macht kunnen kiezen Nelis, leef je nog in een democratische sprookjesboek. Die macht is er en daar zijn wij aan onderworpen. En dan heb ik het over militaire macht,  gerechtelijkemacht, overheden, de macht van het geld. De macht van de economie, de macht die ons zonder dat we het door hebben onze inzichten veranderen, de macht van de angst, de macht van de media. Ik noem maar een paar machtsblokken op want er zijn er nog veel meer. Als je denkt dat jij er invloed op kan uitvoeren bv de nacht van het geld, dan laat de geschiedenis zien dat zelfs machtige mensen, het niet konden. Accepteer het dat het zo is en pluk de dag en geniet er van, want het kan veel en veel slechter. Heb respect voor je moed om dingen te willen veranderen en ook ik snakt naar een betere wereld, waar gerechtigheid woont. En wie niet eigenlijk. Gelukkig komt die wereld er ook, alleen nu nog niet!!!!



Je onderschat "ons" Mark. Niet omdat "wij" nu zo geweldig zijn, maar omdat er natuurwetten zijn en omdat er recentelijk een  nieuwe stof ontdekt is die "ons" die macht geeft. Zo gaat het gebeuren: https://www.youtube.com/watch?v=9PrJQeKl9w4&feature=youtu.be

Je bent zo vroeg opgestaan dat je Hans nu mark noemt, ook je beeldspraak geeft wat verwarring, maar waar het volgens mijn interpretatie op neerkomt is dat alle mensen samen de macht verdelen. In de huidige tijd denken de meesten zoals Hans, namelijk wij zijn te klein en stellen niets voor, de macht is verdeeld en daar komt geen verandering in. Nou wake up call, de macht wordt iedere dag opnieuw verdeeld en wij zijn de mensen die bepalen wie die macht krijgt. Sinds WOII zijn we massaal misleid, bijvoorbeeld via televisie. Er zijn zo enorm veel uitvindingen gedaan die totaal niet in verband staan van hoe wij ons in miljoenen jaren hebben geevolueerd dat we bijna een eeuw lang zijn misleid door onze eigen zintuigen, truukjes die ze toepassen om ons handelingen te laten verrichten die we niet hadden verricht als die truukjes niet waren toegepast.

Dus Hans, geloof in jezelf, je bent vele malen belangrijker dan je jezelf nu aanrekent.

Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #49 Gepost op: 28 juli 2017, 17:38:54 »
Bij deze meldt deze persoon uit de gemeenschap zich als vrijwilliger voor eFiliaaL, ik zie het werk graag tegemoet en ben super gemotiveerd!
Beste Nelis,

als je de afgelopen twee jaar ooit één keer serieus naar het eFiliaaL project gekeken zou hebben dan zou je zelf ook inzien wat een pure onzin en foutieve informatie je over het project hebt verkondigd en hoeveel schade je het project daarmee berokkend hebt.  Gelukkig zijn er nauwelijks nog mensen die dit forum lezen, dat is nog een geluk bij een ongeluk. Sommige uitingen zaten wat mij betreft heel dicht bij pure sabotage van het project en daarmee van eGulden zelf dat zeer fors van het project kan profiteren. 

Ik had dolgraag gewild dat ik deze melding van je serieus kon nemen maar gezien de ervaringen met je in het recente verleden moet ik het nu afdoen als je gebruikelijke sarcasme van de ergste soort zoals we dat binnen het eFiliaaL project van je gewend zijn.   

Met andere woorden zoals dat officieel gaat:

"We hebben uw sollicitatie bestudeerd en zijn van mening dat u helaas niet in het profiel past. We wensen u veel succes bij verdere sollicitaties."

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #50 Gepost op: 29 juli 2017, 08:46:25 »

Fijn dat dit even op papier staat, hoef ik me niet langer aangesproken te voelen als je alles en iedereen voor de zoveelste keer de grond in praat, succes verder met eFiliaaL.

edit: heb er even een negatieve reactie van mij proberen te vinden, is het misschien deze? https://forum.e-gulden.org/index.php?topic=1311.msg4965#msg4965 Waarom maak je altijd ruzie Johnny, ik heb me nooit negatief uitgelaten over efiliaal dus maak me niet zwart aub, bvd.

Laten we het op chemie houden. De mix tussen jullie is explosief, dus dat moeten we niet mixen. Alleen is het vervelend dat we vaker explosie-gevaar zijn tegengekomen bij andere samenstellingen in combinatie met jou. Als je je nou eens niet voor de e-gulden zou plaatsen maar er achter dan voorkom je dat mensen voor jou moeten kiezen in plaats van voor e-Gulden. Er is zoveel werk te verzetten zonder dat we de hele tijd moeten aanhoren hoe goed je het voorhebt met de wereld en hoe groot je gelijk is. Als je de hint van Johny dan niet begrijpt over het paard van Troje dan zou je toch minstens als bredanaar het verhaal van het turfschip van Breda moeten kennen.

Oké, ik lees dat mijn beeldspraken je in verwarring brengen. Dan maar zo: "KOEST" en "HOU JE MOND" en ga beide verhalen eens lezen.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #51 Gepost op: 03 november 2017, 09:38:14 »
Goede dag allemaal, een vraagje. Nu de software ok is kan er ook naar partners gezocht worden die makkelijk van euro's naar E-Guldens kunnen omzetten. Je kan met Bitcoins kopen maar je gaat toch geen Bitcoins die 20% stijgen inwisselen voor E-Guldens die veel minder stijgen!!

 

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #52 Gepost op: 03 november 2017, 11:06:43 »
Goede dag allemaal, een vraagje. Nu de software ok is kan er ook naar partners gezocht worden die makkelijk van euro's naar E-Guldens kunnen omzetten. Je kan met Bitcoins kopen maar je gaat toch geen Bitcoins die 20% stijgen inwisselen voor E-Guldens die veel minder stijgen!!

 

Ik snap je opmerking niet helemaal. Ook als je EFL met Euro's zou kunnen kopen dan blijft toch gewoon overeind dat Bitcoins op dit moment sneller stijgen dan EFL? Dan blijf je met je Euro's toch ook Bitcoins kopen?  Overigens is kopen van EFL met Ideal via EFL.NL een kwestie van een paar muisklikken.

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #53 Gepost op: 04 november 2017, 09:04:27 »
In bedoel bij meerdere exchange zoals litebit.nl of zo. Dan krijg je meer naamsbekendheid en zal het de instroom van nieuw geld versnellen.
« Laatst bewerkt op: 04 november 2017, 09:06:51 door Hans2 »

Johnny the selfkicker

  • Gast
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #54 Gepost op: 04 november 2017, 09:52:52 »
In bedoel bij meerdere exchange zoals litebit.nl of zo. Dan krijg je meer naamsbekendheid en zal het de instroom van nieuw geld versnellen.

Litebit heeft nauwe banden met de munt van Valentgoed en vanardenne:  gulden.com. Op het moment dat je e-gulden ging kopen kreeg je voorheen de vraag of je eigenlijk geen gulden wilde hebben. Omdat ze daarnaast een absurde provisie rekenen (aantoonbaar tot 30%)  zijn de banden wederzijds verbroken en ik verwacht niet dat die ooit hersteld gaan worden. Welke tussenpersonenen zijn er nog meer? 

Offline Hans2

  • Sjef
  • ****
  • Berichten: 57
  • Karma: +2/-1
  • I am happy
    • Bekijk profiel
    • Alles over Scheveningen
Re: Ketterse gedachten over munten, geld en eGulden door een onaangepast persoon
« Reactie #55 Gepost op: 04 november 2017, 23:29:31 »
Dat ze 30% rekenen is aan de gebruiker om het wel of niet te doen. Je krijgt er wel een stukje service voor terug. Maar bv https://bitrush.nl/nl