Auteur Topic: Die Gulden toch  (gelezen 5225 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Die Gulden toch
« Gepost op: 07 mei 2016, 12:47:44 »
Een vingeroefening door te reageren op een  Artikel uit Cointelegraph.com : http://cointelegraph.com/news/all-that-glitters-is-gulden-dutch-cryptocurrency-boasts-impressive-adoption

Het artikel is onderstaand gekopieerd om het te kunnen voorzien van commentaar. Het is evident dat dit is waar Gulden altijd zijn pijlen op heeft gericht : Het (engelstalige) Bitcoin publiek. Hun stelling dat ze zich richten op de gewone nederlandse man is uitsluitend een dekmantel, een gekaapte identiteit.

Gulden, a Netherlands-based cryptocurrency named (oneigenlijk) after the now-defunct Dutch currency, has thrived by prioritizing user experience. Now it is way ahead of its category (Lees competitie, de Nederlandse cryptomunt, oftewel e-Gulden, misschien country coins) in terms of merchant adoption, thanks to an aggressively development strategy (Wat houdt dat aggressieve in en en is dat positief? Aggressief zou je kunnen noemen dat met enige regelmaat de uitgangsvoorwaarden worden veranderd. Met name om de blockreward naar 1/10 terug te brengen vraagt durf omdat daarmee het bestaande bezit zwaar wordt bevoordeeld (tenopzichte van het uitgangspunt). Het lijkt de markt niet te deren en dat zegt wat over de markt.  Ook het bestedingsdoel van de premine is geleidelijk omgebogen van het nederlandse publiek naar de eigen ontwikkelaars en "marketeers"); Wat eGulden betreft is de meest aggressieve "development strategie" geweest om met de naam Gulden(coin) op de markt te komen weken na de conceptie van eGulden)

As a result, the relatively unknown cryptocurrency (Ok, dan toch een vorm van nederigheid), ranked #76 on coinmarketcap.com, is able to claim an impressive 55 merchants (Dat is 0,003% van de Nederlandse Merchants https://www.kvk.nl/download/Bedrijvenoverzicht%202014_tcm109-401000.pdf) that accept it as payment. Additionally, because of the Nocks mobile payment system’s seamless transfers, users are able to spend Gulden anywhere Bitcoin is accepted.

CoinTelegraph spoke to Rijk Plasman, founder of Gulden, about the cryptocurrency’s ease-of-use-first approach to development.

Common man’s currency
CoinTelegraph: What prompted the creation of Gulden? What great need were you seeking to fill?

Rijk Plasman: Bitcoin is not used by the common man, at least here in the Netherlands it isn't. I believe that's because it's too complicated to use. We change that. Also Gulden (de oude munt dus) is something people know and miss, by using that name we make crypto friendlier. “Hey, Gulden, I know that. Oh is it digital now? Cool.” We received a lot of responses like that (echt waar? mag ik betwijfelen). And the unexpected effect in other countries is that is sounds like Golden. We started with a focus on just the Netherlands but soon that changed because we got users from all over the world (ok, dus Nederland is niet meer de focus).

CT: How does the currency itself, and its distribution method, differ from Bitcoin?

RP: We have a lot more supply (Het gaat bij geld in principe niet om de hoeveelheid, maar om de waarde. Speciaal bij cryptogeld is de hoeveelheid niet relevant omdat we vooralsnog rekenen met 8 decimalen achter de komma)  and our block reward doesn't halve (sinds de recente september manipulatie). We did that to reach 1 euro = 1 Gulden in a few years (leg dat eens aan Dragi uit : Verminder de geldhoeveelheid en de euro wordt meer waard. Cool voor de bezitters ervan). Of course we can't predict that (Je kun dat best voorspellen, alleen niet garanderen dat het uitkomt) but Bitcoins supply wouldn't be enough for the Netherlands (Deze jongen heeft het principe van cryptogeld echt niet begrepen). Technically there are many differences (in werkelijk zijn Gulden en Bitcoin technisch nagenoeg identiek. Er zijn hooguit een paar parameters gewijzigd en is inderdaad het diff algo gewijzigd; Delta is overigens geen vooruitgang te noemen). We developed our own diff algo called DELTA. It smoothens the block times and makes mining fairer (Dit is echt niet waar. Bovendien was het uitgangspunt dat er een blok per 2,5 minuut zou ontstaan terwijl sinds delta de bloktijd staat op eens per 3,5 minuut. Nog zo'n manipulatie om de munt zeldzamer te maken dan het uitgangspunt dat anderhalf jaar heeft gegolden, waarmee de oorspronkelijke eigenaars worden bevoordeeld en miners worden benadeeld (als zij uitgaan van het uitgangspunt tenminste). We've introduced PRIME, a system that allows 0 confirms and 51% attack prevention. PRIME is currently being developed and funded by our community. PRIME is very important for our merchants and adoption. We need to be realistic about getting more merchants. We can't tell bigger companies to wait for 5/10 confirmations. So 0 confirms is a must. (Als je daar realistisch over wilt zijn dan kun je dat alleen bereiken met meer hashing power. Alleen dat beschermt een blok. Zero confirmation is alleen maar betrouwbaar als de bestaande hashingpower garandeert dat er geen 51% attack kan plaatsvinden. Prime is gebaseerd op een centraal manipulatieve garantie dat een blok echt is. Daarvoor moet er eerst een blok zijn en is het moment van zero-confirmation al gepasseerd.)

User experience a priority
CT: How is it less complicated to use than Bitcoin?

RP: The user experience is very important to us, we focus a lot on that. Our recently launched iOS and Android apps are very simplistic and anyone can use it without a manual, but that's just the first step. In the coming months it will be even simpler. All the stuff that raises questions when people are introduced with crypto we will make easier. Our competition is not crypto (daar zou ik niet zo zeker van zijn), it’s fiat . And if you look at fiat apps, we have to be better than that. For example, we have our own takeway.com in the netherlands called thuisbezorgd. They accept Bitcoin and not yet Gulden, but because we added the Bitcoin payment functionality, people can pay with Gulden at Thuisbezorgd in a seamless way. And people like it, they tweet about it “Hey I ordered my food at thuisbezorgd and paid with Gulden.” Make payments easy and fun, people want to use it, tell their friends about it, without having to know the technical details. At this moment with crypto it all starts with the technical details, stuff most people don't understand and scares them away.

CT: So is it fair to say you went for a more human approach rather than catering to "nerds"?

RP: Absolutely, but with our development we are still interesting for the”nerds.” We have “nerds” in our team, but I am a UX designer. Still a nerd though, haha. But yeah, human approach, but more importantly a realistic approach. We've spend a lot of time talking with our merchants about the tools they need to accept Gulden.

Rijk Plasman, Founder of Gulden

CT: You mentioned being able to use Gulden where Bitcoin is accepted. How is that possible?

RP: Through Nocks.co. We work closely with Nocks and they are the first Gulden blockchain based company. They instantly convert Bitcoin/euro to Gulden. We integrated that functionality into our mobile apps (iOS/Android), but seamlessly, so users won't even know they use Nocks for Bitcoin payments. Nocks is extremely fast growing and getting a lot of attention here in the Netherlands in the fintech scene. Blockchain is a big deal here and Nocks is actually developing something, instead just the talks about “what could be possible,” they show what's possible.

CT: So if I'm to understand correctly, Nocks allows Gulden to be converted to Bitcoin which is then sent to the merchant?

RP: Yes. And you can imagine, now it's Bitcoin, but it's a small step to the Euro.

CT: Are there any extra fees or delays involved in doing transactions that way?

RP: No delays and the fee is so tiny, a user would never notice. Depends on the amount also.

Focus on merchants
CT: I've noticed an impressive number of merchants are claimed to accept Gulden. Is this Gulden directly, or Bitcoin/other through Nocks?

RP: At the beginning we started with a focus on merchants. Our thought was, a lot of merchants brings a lot of users. That focus brought us around 100 direct Gulden merchants (Eerder in het artikel staat het concretere aantal van 55. Hieraan zie je hoe losjes er met getallen wordt omgegeaan. Het is lichtelijk overdreven om 0,003% impressive te noemen), including Subways and the Pirate Party. We are very proud at this, but there were also many closed doors or even merchants who had contracts with Bitcoin payment providers. We learned that for merchants the most important thing is customers/users. That changed our focus (Dit klink misschien positief in de zin van "ze leren snel", maar het is ook een teken dat hun uitgangspunten waardeloos waren. Echt een reden om deze jongens te volgen, want ook dit moment is gebaseerd op uitgangspunten) from merchants to users, so now we make sure people can pay at as many places as possible. Everywhere where Gulden is accepted, but also where Bitcoin is accepted. When we have a lot of users, we become interesting for the bigger merchants again. (byebye merchants for now)

CT: The user/merchant relationship is one of the chicken/egg, one needs to come before the other, but which one first? What strategy was employed to convince merchants to get on board?

RP: Exactly, and it always changes, so we need to be able to change strategies quickly (contradictio in terminis - lees de definitie van strategie eens na). But now we feel this is the right way, because new merchants are getting interested because someone paid with Gulden at their place. Offering them a tailor made solutions, a lot of chats where about what they needed to make payments easier. I noticed a lot of Bitcoin merchants with a tablet on a stand somewhere hidden behind the counter. Because they couldn't just place that stand on the counter due to theft. It looked good, but was never easy to use. So together with Nocks we are changing that to better terminals (klinkt duur en ouderwets. Met EFiliaaL gaan we voor de smartphone).

Here the user experience is very important again, but the merchant is the user. Nocks as a payment provider is offering very good and easy to use tools for merchants and something that almost always works: it's cheaper than current fiat systems (dat lijkt me sterk. Eerst van Euro's naar Bitcoin, naar Gulden en dan weer terug. Toch?). And of course in the beginning our name helped, for some merchants accepting Gulden is like a statement.

CT: How did the nostalgic branding play into adoption?

RP: Only at the very beginning we used that a bit, “the Gulden is back,” but now it's not needed anymore (forse tegenspraak) and the younger generation only knows Gulden from their parents. But Gulden has always been a strong name here, something people were proud of. And there is still a lot euroscepticism, which also helps. Gulden is independent and not controlled by the government or banks, people like that (maar wordt wel gemanipuleerd door mensen als Rijk en consorten). People often say: “When we had the Gulden, everything was better.” (Nogmaals Gulden is niet gelijk aan gulden. Wat mij betreft een oneigenlijk motief) So people have positive associations with the name.
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Die Gulden toch
« Reactie #1 Gepost op: 07 mei 2016, 22:48:27 »
bnnenkort even een eigen artikel bedenken voor de lancering van afilliaal, ik heb contacten bij newsbtc, kan wel wat regelen voor een breed uitgelezen artikel. wat mij betreft inclusief smeeractie waarin onze superioriteit tov gulden wordt benadrukt, want zeg zelf 55 winkeliers, is dat nu een mijlpaal? wij gaan gewoon van 0 direct naar 1000
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

debuurman

  • Gast
Re: Die Gulden toch
« Reactie #2 Gepost op: 08 mei 2016, 00:10:31 »
wij gaan gewoon van 0 direct naar 1000

Dat is toch alleen op de eerste dag van de lancering, voor de lunch?  :) :)