Auteur Topic: Alle ontwikkel-tips  (gelezen 6371 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Alle ontwikkel-tips
« Gepost op: 05 mei 2015, 15:25:34 »
Alle ontwikkel-tips, suggesties of opmerkingen graag als reply op dit topic verzamelen
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Alle ontwikkel-tips
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2015, 20:51:16 »
Hierbij een revisie op de vernieuwde efl.nl tekst:

1e alinea: beschikbaar

2e alinea de klassiek = klassiek

uitdaging 5: eGulden ipv eFulden

Verder vind ik de halfjaar inactief dan je geld kwijt actie niet zo jofel en vraag ik me af of de continuiteit niet in het gedrang komt als je ieders transactiekosten betaald, maar waarschijnlijk geldt dat alleen voor interne boekingen?
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Re: Alle ontwikkel-tips
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2015, 23:52:47 »
Hierbij een revisie op de vernieuwde efl.nl tekst:

1e alinea: beschikbaar

2e alinea de klassiek = klassiek

uitdaging 5: eGulden ipv eFulden

Verder vind ik de halfjaar inactief dan je geld kwijt actie niet zo jofel en vraag ik me af of de continuiteit niet in het gedrang komt als je ieders transactiekosten betaald, maar waarschijnlijk geldt dat alleen voor interne boekingen?

Thx Niels.

Geld kwijt idee heeft heel wat invalshoeken, dus ik hoop dat er veel discussie los komt. Bedenk dat alles ter discussie staat en we nu de spelregels nog gewoon kunnen aanpassen. Het leek ons alvast een erg goed idee.
Op de eerste plaats zijn portemonnees die gekoppeld zijn aan een extern e-Gulden adres hier niet op van toepassing. De inhoud van de de portemonnee wordt dan naar dat adres overgeheveld, zodat het geld juist niet kwijt bent als je de portemonnee zelf kwijt bent (geen backup sleutel en apparaat weg).
Op de tweede plaats speelt het alleen bij niet-gekoppelde portemonnees en na een half jaar inactiviteit niets aan de hand. Misschien moet die periode langer en daarna begint een periode van 4 jaar leeglopen, maar alleen als er helemaal niets gebeurt met die portemonnee, dus ook geen raadplegen. En kwijt is kwijt nietwaar.

Die continuïteit die je noemt in verband met transactiekosten moet je zo zien : We hebben hardware in gebruik die vrijgevig aan de stichting ter beschikking wordt gesteld. Het is niet te doen om die kosten aan gebruikers in rekening te brengen. We praten over 100 a 200 Euro per maand om Nederland te bedienen met honderden transacties per seconde. Bitcoin zit op dit moment op ongeveer 1 transactie per seconde. Een dergelijk bedrag per maand is niet niets, maar het is wel helemaal niets als je het vergelijkt met de kosten van het huidige betalingsverkeer. We hebben het er graag voor over om dit doel te ondersteunen.

Verder ontstaat er een hele nieuwe dimensie van gebruiksmogelijkheden als je 0.00000001 EFL zonder transactiekosten naar iemand kunt overmaken.




efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Alle ontwikkel-tips
« Reactie #3 Gepost op: 04 juni 2015, 12:00:02 »
Ik heb mijn oefengeld inmiddels binnen, meteen nog een kleine opmerking, als ik op het pijltje naar beneden druk ga ik van 1 naar 0 naar -1 bitcoin (bij de calculator) Ik zou vermijden dat het invulveld negatief wordt en daarnaast lopen met stapjes van 1 bits, (=100 sat.)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV