e-Gulden > Portemonnee ontwikkeling

Alle vragen over de online EFL portemonnee

<< < (2/7) > >>

Jory:
Hallo, ik vind het een tamelijk ingewikkeld en vrij onlogisch systeem, dat bovendien in alpha staat verkeert.  Één keer je cookies wissen en probeer dan maar eens in te loggen met een pukcode... wie verzint zoiets?

Tegelijkertijd begint de 1.2.0.2 software te mopperen over een litecoin upgrade. Word er nog ontwikkelt aan deze versie, of is het de bedoeling dat de nieuwe websoftware vanaf nu de gangbare gaat worden?

bitwise-shifted:

--- Citaat van: Jory op 07 juli 2015, 22:57:00 ---Hallo, ik vind het een tamelijk ingewikkeld en vrij onlogisch systeem, dat bovendien in alpha staat verkeert.  Één keer je cookies wissen en probeer dan maar eens in te loggen met een pukcode... wie verzint zoiets?

Tegelijkertijd begint de 1.2.0.2 software te mopperen over een litecoin upgrade. Word er nog ontwikkelt aan deze versie, of is het de bedoeling dat de nieuwe websoftware vanaf nu de gangbare gaat worden?

--- Einde van citaat ---

Hoi Jori,

Een mening geven is je goed recht, maar het zou fijn zijn als je ons zou helpen met inhoudelijke kritiek.

Alpha status : waar heb je dat vandaan ? Verder bevindt de hele crypto-wereld zich in een experimenteel stadium. Lees de disclaimer van Bitcoin v0.10.2 maar

Op welke punten vind je de software onlogisch ?

Op welke punten vind je de software ingewikkeld ?

Je pukcode verliezen van je telefoon doe je toch ook niet ? Toch ?

De litecoin bump is precies 27 dagen oud. We zijn druk bezig met de merge. Als je zin hebt om mee te werken, graag ! In de tussentijd kwam het wat lastig uit vanwege de release van de hosted wallet, maar ik begrijp dat je popelt.

Tenslotte hebben we heel duidelijk aangegeven in ALLE publicaties dat het NIET de bedoeling is dat de websoftware de gangbare gaat worden, maar dat deze de Christiaan Huijgens wallet aanvult op punten waar deze (en die van Litecoin en Bitcoin voor wat dat betreft) op dit moment nog te kort schiet.

Jory:

--- Citaat van: bitwise-shifted op 07 juli 2015, 23:37:09 ---
--- Citaat van: Jory op 07 juli 2015, 22:57:00 ---Hallo, ik vind het een tamelijk ingewikkeld en vrij onlogisch systeem, dat bovendien in alpha staat verkeert.  Één keer je cookies wissen en probeer dan maar eens in te loggen met een pukcode... wie verzint zoiets?

Tegelijkertijd begint de 1.2.0.2 software te mopperen over een litecoin upgrade. Word er nog ontwikkelt aan deze versie, of is het de bedoeling dat de nieuwe websoftware vanaf nu de gangbare gaat worden?

--- Einde van citaat ---

Hoi Jori,

Een mening geven is je goed recht, maar het zou fijn zijn als je ons zou helpen met inhoudelijke kritiek.

Alpha status : waar heb je dat vandaan ? Verder bevindt de hele crypto-wereld zich in een experimenteel stadium. Lees de disclaimer van Bitcoin v0.10.2 maar

Op welke punten vind je de software onlogisch ?

Op welke punten vind je de software ingewikkeld ?

Je pukcode verliezen van je telefoon doe je toch ook niet ? Toch ?

De litecoin bump is precies 27 dagen oud. We zijn druk bezig met de merge. Als je zin hebt om mee te werken, graag ! In de tussentijd kwam het wat lastig uit vanwege de release van de hosted wallet, maar ik begrijp dat je popelt.

Tenslotte hebben we heel duidelijk aangegeven in ALLE publicaties dat het NIET de bedoeling is dat de websoftware de gangbare gaat worden, maar dat deze de Christiaan Huijgens wallet aanvult op punten waar deze (en die van Litecoin en Bitcoin voor wat dat betreft) op dit moment nog te kort schiet.

--- Einde van citaat ---


Dag Bitwise-shifted,

Fijn dat ik een mening mag hebben, dat heb ik zeker na een paar keer vloeken over het feit dat ik geen verstopte knopjes kan vinden.
Dan krijg je dit soort reakties. Tenminste, van mij wel.

  Ik ben heel nieuwsgierig wat jullie als meerwaarde zien van deze portemonnee, behalve dan dat de software altijd 'aan' staat.   Veel extra informatie geeft de portemonnee niet, naast de calculator waarmee je bitcoins kunt omrekenen naar EFL en Euro's dan.
Het zou aardig zijn als er wat statistiekje mee zouden lopen waardoor je een beetje feeling kan krijgen over hoe de EFL zich gedraagt.

Mijn telefoon heeft trouwens nooit een pukcode nodig. Dat is een laatste redmiddel.

In de nieuwsbrief staat dat de software alpha in alpha fase verkeert..  Al schrijvende zie ik een ander 'nadeel' en dat is dat deze online versie centraal draait, inderdaad altijd aan en in sync staat, maar dus niet zo gedistribueerd is als de oude (kluis) versies. En dus in principe kwestbaarder. Vandaar de kleinere adviesbedragen online?

bitwise-shifted:

--- Citaat van: Jory op 08 juli 2015, 13:50:39 ---Fijn dat ik een mening mag hebben, dat heb ik zeker na een paar keer vloeken over het feit dat ik geen verstopte knopjes kan vinden.
Dan krijg je dit soort reakties. Tenminste, van mij wel.

--- Einde van citaat ---
De vraag is wat je met dit soort reacties denkt te bereiken.  Het idee is om met zijn allen te bouwen aan een betere wereld. Stukmaken is eindeloos veel gemakkelijker dan opbouwen. Ik zoek iets in je kritiek waar we wat mee kunnen.


--- Citaat van: Jory op 08 juli 2015, 13:50:39 ---Ik ben heel nieuwsgierig wat jullie als meerwaarde zien van deze portemonnee, behalve dan dat de software altijd 'aan' staat.   Veel extra informatie geeft de portemonnee niet, naast de calculator waarmee je bitcoins kunt omrekenen naar EFL en Euro's dan.
Het zou aardig zijn als er wat statistiekje mee zouden lopen waardoor je een beetje feeling kan krijgen over hoe de EFL zich gedraagt.

--- Einde van citaat ---
Er is een heel tabblad gewijd aan statistiek. Dat is al redelijk bijzonder voor een portemonnee en al helemaal geen basis-functie. Wat wij als meerwaarde zien in deze portemonnee kun je lezen in de afgelopen twee nieuwsbrieven : http://egulden.org/info/aanmelden-nieuwsbrief


--- Citaat van: Jory op 08 juli 2015, 13:50:39 ---Mijn telefoon heeft trouwens nooit een pukcode nodig. Dat is een laatste redmiddel.

--- Einde van citaat ---
Het woord gebruiken we om je een hint te geven dat je er zorgvuldig mee om moet gaan. Het nadeel is dat je hem een keer goed moet opslaan. Het voordeel is dat je nooit meer hoeft in te loggen. En het is altijd fijn om een laatste redmiddel te hebben.


--- Citaat van: Jory op 08 juli 2015, 13:50:39 ---In de nieuwsbrief staat dat de software alpha in alpha fase verkeert.. 

--- Einde van citaat ---
Sorrie hoor, maar het woord alpha komt in de afgelopen twee nieuwsbrieven niet voor


--- Citaat van: Jory op 08 juli 2015, 13:50:39 ---Al schrijvende zie ik een ander 'nadeel' en dat is dat deze online versie centraal draait, inderdaad altijd aan en in sync staat, maar dus niet zo gedistribueerd is als de oude (kluis) versies. En dus in principe kwestbaarder. Vandaar de kleinere adviesbedragen online?

--- Einde van citaat ---
Nee. Het advies voor kleinere bedragen online heeft als belangrijkste motivatie om het belang van de kluis te benadrukken. Daar liggen meerdere motivaties aan ten grondslag. Met een centrale service is niets mis als het gaat om een betrouwbare partij, als je bedenkt dat deze hele maatschappij gebaseerd is op centrale dienstverlening (banken, exchanges). Dat willen we op het gebied van geld echter proberen terug te brengen bij het individu. Zie de online wallet als een protoype voor functies die we uiteindelijk graag naar de kluis willen verleggen als ze zich blijken te bewijzen.

Jory:
http://www.bitcoinupdate.nl/home/stiekem-naar-de-nieuwe-egulden-wallet-kijken

Bericht van 1/7/2015 : ''De wallet is nog in Alpha, dus onverstandig er veel guldens heen te pompen.''

Verder ga ik niet mee met je rigiditeit. Succes er mee.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie