Auteur Topic: Vraag: Hoelang duurt de omzetting van bitcoin naar e-Gulden?  (gelezen 4744 keer)

Offline bitwise-shifted

  • Administrator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 866
  • Karma: +30/-1
    • Bekijk profiel
Vraag: Hoelang duurt de omzetting van bitcoin naar e-Gulden?
« Gepost op: 23 oktober 2016, 13:20:33 »
Met enige regelmaat krijgt de stichting rechtstreekse vragen per email die dan per email worden beantwoord. Vraag en antwoord passeren zo het forum terwijl beiden zeker interessant kunnen zijn voor anderen. We zullen proberen om, met toestemming van de vragensteller, een aantal van dergelijke vragen hier te publiceren.

Citaat
Hallo,

Ik heb net middels kraken ongeveer 10 euro in bitcoin overgemaakt naar mijn wallet. Hoe lang duurt het voordat ik dit zie in mijn wallet op efl.nl/…………..

Met vriendelijke groet,

Jeroen


Dag Jeroen,

Dank je voor de vraag.
Misschien vind je het goed als  ik vraag en antwoord op ons forum zet (zonder je achternaam), ter lering van onze lezers?

Heel globaal loopt het proces ongeveer als volgt:
  • Transport van kraken naar je wallet: Dat kost, bij kleinere bedragen minstens een uur, maar hangt af van de transactiekosten die Kraken aan het Bitcoin netwerk geeft. Bitcoin(miners) zal bij een transactiefee van 0.0001 de transactie  over het algemeen opnemen binnen 24 blokken (=4 uur).
  • Eenmaal binnen bij efl.nl zal het bedrag overgemaakt moeten naar de beurs en zou dezelfde traagheid gelden, ware het niet dat efl.nl aan beurszijde een buffer heeft, zodat het omwisselen gelijk kan gebeuren.
  • Het omwisselen op de beurs(zen) zelf gebeurt niet domweg. Er wordt namelijk in porties geboden op efl door een “intelligent” algoritme, in plaats van simpelweg verkopen van BTC, om zodoende een betere prijs te bewerkstelligen. Dat heeft, natuurlijk zijn grenzen en het algoritme is erop ingesteld om stortingen binnen 6 uur om te zetten. Afhankelijk van de markt kan het soms wat langer duren.
  • Tenslotte moeten de e-guldens naar je wallet worden overgeheveld voor je ze kunt gebruiken. Het e-gulden netwerk is echter veel sneller dan het bitcoinnetwerk. (1 blok duurt 2 minuten ipv 10 bij BTC en het bitcoinnetwerk is inmiddels aardig overbelast)

Kortom, er zijn veel variabelen maar reken op 12-24 uur. Als je zelf bitcoins hebt is het een alternatief om zelf naar de beurs te gaan. Vanuit de euro kun je met efl.nl via elke bitcoinaanbieder instappen zodat e-gulden tussenhandel niet nodig is. Efl.nl wordt onderhouden vanuit de stichting en we vragen daarvoor geen eigen marge of transactiekosten.

Ik hoop zo je vraag beantwoord te hebben en ik ben benieuwd naar de performance van efl.nl bij de omzetting van je tientje.

Met vriendelijke groet,
efl: LSt2u7BjW2H4C7bXmwpYdMby9iQc7ZvqAr