Auteur Topic: Dutch Crown Coin  (gelezen 4374 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Dutch Crown Coin
« Gepost op: 19 februari 2015, 15:19:45 »
Tijd zat hoor mensen, voor EFL.
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Crown Coin
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2015, 17:22:17 »
Tijd zat hoor mensen, voor EFL.
Joh, beetje eigen initiatief, je vindt wel wat. 
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Dutch Crown Coin
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2015, 20:19:02 »
beetje eigen initiatief

Daar zal het bij mij aan liggen idd...

Als je in deze munt geloofd kan de prijs eigenlijk niet onder een dubbeltje staan zo lang je nog euro's hebt, maar dat mag ik niet zeggen, want dan voelen mensen zich beledigd of opgedrongen. Als je weet wat ik allemaal al heb gelaten voor deze munt, ik vind het een schande dat er niet meer gekocht wordt door anderen. Met 5 btc koop je die munt naar een stuiver en dan moet je eens kijken wat voor nieuwsberichten je kan schrijven en hoeveel aandacht je gaat krijgen. Misschien zijn er dan zelfs mensen die naar ons gaan luisteren ipv het wegcijferen alsof het niet bestaat, maar dat inzicht ontbreek volledig bij deze club. wordt niet gedeeld met mij.
« Laatst bewerkt op: 19 februari 2015, 20:36:48 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline daanw

  • Regio Coördinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 130
  • Karma: +11/-0
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Crown Coin
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2015, 20:53:28 »
Beste Nelis,

Het feit dat de munt niet op een dubbeltje staat wil helemaal niet zeggen dat er niet in wordt geloofd, alles heeft tijd nodig.
Zeker, het zou leuk zijn als hij hoger in waarde stond maar dat is niet iets dat je kan afdwingen.
Net zo min kan je het bij mensen afdwingen om maar even te investeren. Die keuze is nog altijd aan de mensen zelf.
Dat je het een schande vindt dat er niet meer gekocht wordt is een persoonlijke mening maar dit is alles behalve constructief.
Ook je suggestie dat het bij de community ontbreekt aan inzicht en jij alle inzicht dus wel hebt slaat kant nog wal en werkt alleen maar averechts.
Dergelijke opmerkingen hebben dus een negatief effect op onze munt en dan is het dus niet de community die de munt negatief belaadt maar jij.
Er zijn veel meer mensen bezig met de munt maar zoals je het nu laat voorkomen lijkt het alsof jij de enige bent die eraan heeft gewerkt, sorry foute houding.
Op deze manier breng je een totaal verkeerd beeld naar buiten welke weer leidt tot aannames en suggestieve beeldvorming.
Ik vind het spijtig dat ik hier op moet reageren maar het heeft totaal geen zin om reacties zoals je nu geplaatst hebt te plaatsen.

Daan
EFL: LQdbiEbG3FwxgJnJRp2SyoQpBejhkEguMa

Keep the faith!!!

Offline Pggnbch

  • Regio Coordinator
  • Sjef
  • *****
  • Berichten: 113
  • Karma: +10/-0
  • Publish and be damned.
    • Bekijk profiel
Re: Dutch Crown Coin
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2015, 09:04:24 »
Kom op Niels je reageert soms ook zo impulsief. Van mij mag de EGulden voorlopig best op een cent blijven staan. Ik zal er niet harder aan trekken ongeacht op een cent of op een dubbeltje. EFL bestaat nog niet eens een jaar en wanneer je dan al gedesillusioneerd bent over de waarde,... Lijkt mij onverstandig ook al heb je nog zo'n vooruitziende blik.

Kijk nou eens wat er tot nu toe - ja, voor een groot deel door jou - bereikt is. Er staat een goed functionerend platform, er is een communitie, een stichting (rechtsvorm). De mensen daarbinnen die daadwerkelijk 'produceren' hebben het heel erg druk om de lange to-do-lists af te werken. Neem de tijd en stop met jagen. We, en ik al helemaal niet, zitten er hoop ik niet in om snel rijk te worden. Als je momenteel geldgebrek hebt moet je op zoek naar een baantje Niels. Het ideaal voor mij is dat er een functionerend betaalmiddel klaarstaat voor als de Euro helemaal in elkaar klapt. Dát is zeker een van de momenten waarop de EGulden gemeengoed wordt. Bovendien zit er te weinig geld, ja zelfs geen 1000,- Euro, onder al onze enthousiaste vrienden, mij zal het worst wezen: Keep your Coins, I want Change.

Mijn interesse ligt niet bij de waarde van de EGulden. Ik wil bijv. cryptovoting en verder zien hoe de EGulgen de oude idealen van het internet nieuw leven in kan blazen. Ik ben (groetjes aan de kindertjes van Guldencoin) inderdaad 59 en heb de opkomst van het Internet zeer bewust  meegemaakt. En nu? Wat nu? De blockchain kan het Internet redden! Ik quote hier nu uit een artikel dat ik elders al heb aangehaald:
Citaat
Er is een grote groep blockchainiacs die deze nieuwe technologie (lees: Blockchain) beschouwt als de sleutel voor de oplossing van diepgewortelde problemen die onze online levens al tientallen jaren plagen. In hun optiek hebben de grondleggers van het internet een cruciale fout gemaakt: toen zij de fundamenten legden, vergaten zij er een betrouwbaar systeem voor het verifiëren van de persoonlijke identiteit toe te voegen, dat op zijn beurt zou kunnen dienen als basis voor een betalingseconomie. In deze leemte zijn de sociale netwerken van deze tijd gesprongen – Facebook, Twitter, enzovoort – die allemaal particulier eigendom zijn. Zij bieden maar al te graag hun diensten aan als waarborgers van onze digitale identiteit, zolang zij al onze gegevens kunnen krijgen.
Maar het gaat nog veel verder met de techniek, waar wij samen voor Nederland, momenteel hét platform aan het neerzetten zijn. Ik quote nog een stukje uit het bewuste artikel:
Citaat
Het einde van de overheid
De blockchain zou onze bestaande financiële en informatiesystemen kunnen vervangen, maar de fanatiekste blockchainiacs gaan nog verder: zij voorzien wat Stephan Tual van Ethereum een 'decentralisatiesingulariteit' noemt.
In dit scenario zal de onweerstaanbare kracht van door cryptografie aangedreven toepassingen onze hele samenleving veranderen. Er zullen 'gedecentraliseerde autonome organisaties' ontstaan, die onze huidige ondernemingen zullen vervangen. Omdat overheden geen transacties kunnen belasten die ze niet kunnen zien, zouden ze weleens zomaar kunnen verdwijnen. Maar hoe zit het dan met de overheidsdiensten die we wél willen en wél nodig hebben? Nou, dan kunnen we altijd nog de blockchain gebruiken om die te crowdsourcen.
Dit is het punt waarop al het gedecentraliseer krampachtige trekjes begint te vertonen.
De scheppers van Ethereum voorzien bijvoorbeeld een wereld waarin autonome, op de blockchain gebaseerde entiteiten het stokje overnemen waar overheden en bedrijven het hebben laten afweten, en ons voorgaan naar een glorieuze toekomst.
En juist dit is in mijn optiek vele malen belangrijker dan de huidige waarde van een coin, zelfs van de EGulden. Dus Niels, hup aan het werk en zorgen dat we dit we samen voor elkaar kunnen krijgen :)     
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2015, 12:13:38 door Peter Aggenbach »
Pggnbch - The Far Away

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐