Auteur Topic: Kapitein YCLO serveert vissticks II  (gelezen 4574 keer)

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Moderator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Gepost op: 18 februari 2015, 07:31:04 »
http://youtu.be/YhDzLLv6JHM?t=10m27s

Ik ben net als vorig jaar gewoon weer prachtig laatste geworden. Ik was zo slim om mijn trui na vorige keer te warm te wassen, dus over mijn jas heen werd het zoals je kan zien een beetje strak, maargoed hopelijk heb ik volgend jaar wat geld vrij om een nieuwe te maken, ik moest nu ook al de naam van mijn oude band afplakken, dus het wordt zoiezo tijd voor wat nieuws. Ik serveer zoals genoemd BEVER staartjes (Bredase Eenheid Voor Eerlijke Ruilhandel) maarja probeer alles maar eens in 10 seconden uit te leggen, dat lukt dus ook niet. De BEVER-staartjes waren dus voor de kinderen en vervolgens kregen de ouders een voucher: "Voor als ze gaan studeren"



Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2015, 08:29:11 »
Prachtig, misschien volgend jaar met deze community en EFL praalwagen bouwen ::)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Moderator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Reactie #2 Gepost op: 18 februari 2015, 12:55:23 »
Ik schrijf ook altijd een tekst waarin ik toelicht waarom ik doe wat ik doe, dit jaar heb ik hem niet af durven geven, omdat ik zo veel kritiek over me heen heb gekregen van alles en iedereen waar ik mee probeer te praten, hier heb ik nu enorm veel spijt van, maar wat doe je eraan. Hierbij alsnog de tekst:

Goededag Kielegat,

Vorig jaar heb ik me aan u voorgesteld als Kapitein YCLO (Your Children Live On), ik heb toen kenbaar gemaakt dat ik de YOLO (You Only Live Once) gedachte uit wil roeien, zei het iets minder radicaal dan het gezegde doet vermoeden. Ik heb een druk jaar achter de rug, waarbij onder meer een nieuwe vorm van pensioensparen is geïntroduceerd. (spaarplan.egulden.org) Daarnaast heb ik met talloze instanties gecorrespondeerd omtrent verschillende initiatieven waar ik en andere mee bezig zijn. Helaas moet ik u melden dat ik keer op keer nul op rekest heb gekregen. Het enige wat ik bereikt heb is dat de Rabobank al mijn bankrekeningen heeft afgesloten als dank voor mijn poging om een positieve verandering bij deze corporatie teweeg te brengen. Het is mij inmiddels duidelijk dat u niet wilt veranderen. U verklaart liever massaal dat u zich conformeert met Kareltje dan dat u een proces van waarheidsvinding omtrent een uit de lucht geschoten vliegtuig in gang zet. Ik leg me bij uw keuze neer en zal, zoals vorig jaar beloofd, mijn biezen pakken en verhuizen, maar niet voordat ik een laatste poging onderneem om nogmaals mijn beweegredenen te motiveren teneinde een ultieme poging te ondernemen om uw paradigma waarop uw keuzes zijn gebaseerd wat te verschuiven naar mijn kant.

Waar slechts weinig mensen bij stil staan is het feit dat een ieders geboorteakte niet door henzelf is bekrachtigd. Indien u een kopie van deze akte opvraagt bij uw geboorteplaats zal u zien dat uw vader, almede een gemeenteambtenaar deze akte hebben opgesteld en ondertekend. Op basis van de toekomstige belastingheffing, die u gaat betalen zodra u 18 bent, wordt vervolgens uw ziel verpand voor de staatsschuld. Indien u uit een goed milieu komt is het bedrag wat u waard bent hoger dan wanneer u geboren wordt in een iets minder kapitaalkrachtig gezin. Zo gaat het al jaren en uw energie geeft op deze manier de waarde aan een euro. Ieder land in de wereld is een corporatie met BSN-nummers als producten.

Het Nederland waar u vandaag in leeft biedt u ongekent veel mogelijkheden en vrijheid, de vraag is echter hoe duurzaam deze welvaart is. Als iedere wereldburger op de planeet zo veel grondstoffen zou gebruiken als een Nederlander, verbruiken wij per jaar 2,5 maal meer dan de aarde ons kan leveren. Datgene dat u als “normaal” omschrijft is dit dus eigenlijk niet en als onze (toekomstige) kinderen van dezelfde welvaart willen blijven genieten is het noodzakelijk om hier nu al mee bezig te zijn.

Ook dit jaar is de Leutpenning weer “gewoon” een dubbeltje duurder. Dit komt niet omdat uw biertje dit jaar specialer is dan voorgaande jaren, maar omdat uw euro minder speciaal is geworden. Het systeem van inflatie staat gelijk aan diefstal, het zorgt ervoor dat u op de lange termijn verliest wat u spaart. Uw keuze voor de euro als betaalmiddel is er een uit gemakszucht en daar is niets mis mee, maar als u daarnaast de keuze maakt om euro’s op lange termijn te gaan sparen, bijvoorbeeld via uw pensioen, of via de bank voor de studie van uw kinderen, doet u zichzelf niet alleen financieel te kort, maar draagt u ook bij aan alle misdaden die deze instellingen dagelijks tegen de mensheid plegen. Door ervaring is mij inmiddels duidelijk geworden dat u dit voor lief neemt, maar ik krijg ernstige gemoedsbezwaren bij de wetenschap dat ik hierbij actief betrokken ben. Dit is mijn belangrijkste drijfveer, omdat ik van mening ben dat het eerlijker en beter kan en moet. Ik wil later niet de geschiedenisboeken ingaan als profiteur, maar aangezien u niet met mij wilt samenwerken zie ik geen andere uitweg dan me van uw club te distantiëren.

Emoties kunnen worden beinvloed, bijvoorbeeld door misleidende journalistiek. Het is eenvoudig om ten prooi te vallen aan de afleidingsmanoeuvres, maar de inzet is dan ook hoog. Door velen wordt het gevaar niet onderkent, maar concept-afspraken, die 16 november 2014 tussen de koffie en de cake door de G20 zijn gekomen, liegen er niet om. De waarheid is dat uw akkoord moet worden gegeven voor bijna alles wat dit systeem beweegt, maar ondanks de aanwijzingen dat al het pensioengeld binnenkort voor eeuwig vast zal zitten in de bank, zijn er maar weinig die dit in durven zien. Ik vraag niemand om mijn gedrag te kopieren, maar als u niet wat meer open gaat staan voor vernieuwing zal dit feest der verbroedering voor mij resulteren dat ik niet langer net als u op zee verloren ben gegaan. Ik heb inmiddels land in zicht, maar vind het ook leuk om hier met u rond te dobberen. Ondanks dat ik door u in dit jaar hard naar de kade ben geduwd ben ik u nog niet uit het zicht verloren. Voordat ik verhuis naar de planeet aarde wilt u uw keuzes wellicht nogmaals overdenken? Voor mijn gevoel heb ik al genoeg consessies gedaan, nu is het aan u om mijn levensstijl te accepteren. Ik weet dat mijn stijl van communiceren niet altijd optimaal is, maar bij mijn eerste contact ben ik naar mijn mening altijd vriendelijk, echter accepteer ik niet langer dat u mij een levensstijl opdraagt waar ik me niet fijn bij voel.

Vandaag bak ik mijn BEVERstaartjes (Bredase Eenheid Voor Eerlijke Ruilhandel) en geef ik de jonge brakken onder ons een klein kapitaal om het nieuwe pensioensparen goed te beginnen. Deze kan ik stralen, maar deze stap gaat u kennelijk wat ver, daarom straal ik ze vandaag niet, maar deel ik ze uit. U mag het uiteraard met mij oneens zijn en wellicht schrikt bovenstaande tekst u wat af, maar voor uw eigen toekomstige welzijn adviseer ik u toch nogmaals om zich in de geldcreatie te verdiepen, want gebrek aan kennis heeft voor de huidige situatie gezorgd.

Samen met een club mensen ben ik bezig aan een initiatief wat wij de elektronische Gulden noemen. Hierover kan u op de website www.e-gulden.org meer informatie vinden. Het nieuwe pensioensparen is terug te vinden via spaarplan.e-gulden.org en actief sinds 1 januari 2015. Alles is af en klaar om gebruikt te worden, het enige waar het aan ontbreekt zijn mensen die durven te vertrouwen op 24/7 inzichtelijke wiskunde.

Het is mijn intentie om u volgend jaar opnieuw te spreken. Ik hoop dat ik u dan mag verblijden met wat beter nieuws, zodat u daadwerkelijk een reden heeft om te stralen van blijdschap. Bedankt voor uw aandacht.

Alaaf!
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2015, 12:59:24 door Nelis »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Bastianen

  • Regio Coördinator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 168
  • Karma: +5/-0
    • Bekijk profiel
Re: Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2015, 17:53:44 »
Das dan wel jammer dat ze er niet voor in de stemming waren :)
http://www.destaatsschuldmeter.nl/
Als het geluk je plotseling verrast, denk dan niet na, maar grijp het vast

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Moderator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2015, 02:02:20 »
Das dan wel jammer dat ze er niet voor in de stemming waren :)

dat went  ;)
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Moderator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2015, 00:41:43 »
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV

Offline Nelis

  • e-Gulden, meer dan geld
  • Moderator
  • Eindbaas
  • *****
  • Berichten: 1.331
  • Karma: +24/-10
  • Oprichter BRVC
    • Bekijk profiel
    • tBrabantsKWARTIERTJE
Re: Kapitein YCLO serveert vissticks II
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2015, 02:24:21 »
Hier nog even de officiële uitslag:

http://www.carnavalbreda.nl/nieuws/uitslag-grote-optocht-in-ut-kielegat.html

Het thema van volgend jaar is: DUR ZWAOJT WA !
Stop met leren:Start met denken
Donaties worden gewaardeerd
Leet9yr7pqvEJhvHBvmdDnFKSVT7q2GwiV