Ik denk dat veel mensen zeggen: "Als je zoveel duizend euro in de schulden zit heb je echt iets verkeerd gedaan hoor!"
Kijk dan even het volgende filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=oRvhQAUkEFs
ja dat zeggen ze ook Dennis!
Dat is de macht van de illusie die ons wordt verkocht vanuit de baarmoeder.
Ik zal het zo stellen...(bij voorbaat excuses voor de harde verwoordingen....maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.)
Leer kids aan dat aardbeien lekker zijn en stront vies is...aardbeien kan je dus eten, stront niet.
Maar als je van jongs af aan aangeleerd krijgt (gehersenspoeld) wordt dat stront lekker is en aardbeien vies dat wordt DAT een realiteit.
Perceptie is realiteit....en zolang dat de perceptie van mensen wordt ondersteunt door een groepsillusie zal deze kracht behouden.
Hoe groter de groep die erin gelooft, hoe meer de kracht van de illusie toeneemt.
Heeft met de natuurlijke expantiedrang van een systeem te maken...
(Ik schrijf hier momenteel een boek over, dus ben thuis in deze materie)Een van de redenen dat ik hierover schrijf is om mensen een ander perspectief te bieden dan de illusie die al jaren aan ons wordt verkocht.
Verder kijken dan de illusie is, laten we t uitdagend noemen.
Met angstzaaierij wordt men gevangengehouden in de illusie...
Buiten het feit dat gewoon klakkeloos geloven in deze illusie makkelijker is....is het voor velen ook pure onwetendheid die ervoor zorgt dit systeem kan blijven voortbestaan.
Gedachtegang die erachter zit is de volgende:
Hou de mensen onwetend en koop degenen die door de illusie heen kijken af en er verandert niks...de macht/kracht ervan wordt behouden.
Pas wanneer de omvang van de groep die door de illusie heen kijkt groter is dan de groep die erin gelooft zal er verandering plaatsvinden.
Hierin liggen nog een heleboel uitdagingen voor ons .....de illusie ontkrachten is overgeleverd aan degenen die
zien.
Het is buitengewoon frustrerend om te merken hoe gemakkelijk het is om mensen een rad voor de ogen te draaien...via media, religie, politiek etc.
Het wordt geslikt als zoete koek.
Als ik het heb met mensen over mn boek dan krijg ik vaak te horen,
"ja maar denk je echt iets te kunnen veranderen hiermee?...In je eentje kan je nix veranderen hoor."
Mijn antwoord erop is....ja ik ben ervan overtuigd dat 1 persoon verschil kan maken.
Het begint altijd met 1 persoon...In de negatieve zin, kijk naar een Djengis Khan of Hitler....of in de positieve zin, kijk naar Moeder Theresa of Boeddha.
Deze mensen begonnen ook in hun eentje en door het geloof van de massa in HUN overtuiging heeft hun systeem aan kracht gewonnen.
In het geval van Djengis en Hitler leidde die overtuiging tot dood, miserie en verderf
(op grote schaal)....en in het geval van Theresa en Boeddha leidde het tot respect voor elkaar en liefde.
Belangrijk om in gedachten te houden is dat alle begin moeilijk is....JKF heeft 't bekocht met z'n leven en hij zal niet de eerste geweest zijn en ook zeker niet de laatste zijn.
Er komt een tijd waarin mensen massaal zullen wakker worden en dat moment is dichterbij dan de meesten door hebben.
Mede door internet wordt t moeilijker om te voorkomen dat mensen een eigen mening gaan vormen, zelf gaan nadenken en dingen in twijfel gaan trekken.
Hierin ligt ook de kracht van de degenen die
zien