Beste,
Ik wilde na een paar maanden mijn Egulden wallet weer is bijwerken (blockchain). Ik heb de nieuwste versie van E-gulden gedownload en ik heb mijn laatste backup gebruikt.
Toen ik de wallet opstartte ging hij ook netjes verder met de blockchain bijwerken (+- 20 weken achter). Echter was mijn saldo 0 !!!! en ook zijn de transacties niet meer zichtbaar.
Heeft iemand een idee wat er nog te redden is en wat er gebeurt is ??
Beste Giel,
Je (de egulden software) kijkt naar een verkeerde wallet.dat . Je zult moeten inventariseren welke wallet.dat bestanden je allemaal nog hebt.
Normaal maak je een backup vanuit je portemonnee en moet je zelf een bestandsnaam opgeven. Als het hem wallet.dat noemt is het moeilijk om verschillende versies van elkaar te onderscheiden, behalve wijzigingsdatum en bestandsomvang. In elk geval zul je moeten kijken hoeveel oude "wallets" je nog kunt terugvinden in je backup(s).
Als je een nieuwe softwareversie hebt gedownload, heb je dat dan gedaan op een nieuwe computer of op de oude? Een nieuwe versie maakt standaard gebruik van de standaard opslag-locatie maar op een nieuwe computer ontstaat natuurlijk een nieuwe wallet.dat . Als je een windows systeem hebt is die locatie te vinden via de windows zoekopdracht
cmd, gevolgd door het commando
echo %appdata%\egulden. Op die locatie staat nu dus een verkeerde (ik neem aan een nieuwe of een verkeerde backup) wallet.dat . Op zich hoef je niet eens de laatste backup te gebruiken, omdat een wallet op ieder moment 100 adressen in reserve heeft. Iedere keer als je een betaling doet wordt een adres "gebruikt", zodat oude backups met grote waarschijnlijkheid je volledige saldo herbergen. Bij het maken van een backup is het dus praktisch om een datum in de bestandsnaam op te nemen, bv. wallet20150823.dat
Ik hoop dat je hiermee verder komt.