Ik herken nu toch een beetje verdeel en heers in je commentaar, alsof de nctv het nog eens opnieuw wil proberen omdat ze merken dat het tot nu toe nog steeds niet genoeg is geweest.
De totale onbekendheid wil ik weerleggen, zo is de lancering zelfs op radio1 benoemd, maar mensen kunnen pas leren als ze daar voor open staan en momenteel staan de mensen in Nederland open voor... vul zelf de huidige dagelijkse brainwash maar in.
Het spaarplan loopt nog tot 2026 en als deze beperkte groep het lukt om ondanks alle tegenwerking die belofte waar te maken is dat een prestatie om trots op te zijn, daar is iig heel wat meer voor nodig om een account te maken op een forum, en maar klagen... en te klagen dat er niemand het begrijpt.
EFL is de Bitcoin van Nederland, stel nu dat jij bitcoins zou kunnen kopen voor 5 cent, zou je dat dan doen? en 10 cent, en een kwartje?? Zo lang er niemand is die erkent dat de Bitcoin van Nederland 1 euro per stuk waard is, waarom zouden al die andere Nederlanders zich dan druk gaan maken? 1 euro is echt pas het begin hoor, voor je het weet zijn het er 50 en help bitcoin het naar de 1000.
Wat doodjammer is, is dat je 4 jaar geleden mij geen berichtje hebt gestuurd toen de NPO langs kwam. "Kom op Yoshi, ik geloof in je en je staat er niet alleen voor." was genoeg geweest om mij men vrijheid te laten opofferen, maar zelfs de mensen die mij op het podium riepen konden die woorden niet uitspreken.
Er is voor EFL dus helemaal niets doodjammer, of iig deel ik die visie van jou niet. Het is ook niet zo dat je de mensen hier iets kan verwijten, behalve natuurlijk als ze het spaarplan gebruiken om je te pesten en daarmee het vertrouwen in de club ondermijnen.
Persoonlijk raad ik iedereen die EFL gebruikt als spaarmiddel overigens van harte AF om hierover publiekelijke uitspraken te doen. De beste beveiliging bereik je als niemand weet dat er iets te stelen valt en gezien de manier waarop de overheid zich de laatste jaren ontwikkeld is het wellicht ook verstandig om jezelf niet al te kritisch uit te spreken. Dat is dus een beetje een lastige situatie, maar wel de manier waarop ik het mensen al jaren vertel. Praat met niemand over EFL en ga ze al helemaal niet uitgeven in een winkeltje om sokken te kopen, wissel die munten eerst om naar de lokale schuld van de terroristische organisatie naar keuze en ga vervolgens pas je bereikte spaardoel verkrijgen.
Ik raad je aan om in het vervolg meer de blik naar binnen te richten en je eens af te vragen: "Welke bijdrage kan ik zelf leveren om de situatie meer naar mijn hand te zetten?" Dat is tenminste als jij vind dat er iets verkeerd gaat, maar gezien alle frustraties die je uit blijkt dat zo te zijn, als is mij niet helemaal helden wat je dan precies bedoeld, behalve het bekritiseren van mensen die ons tot hier hebben gebracht lees ik verder vrij weinig commentaar waar ik ook echt iets mee kan.