Overig > Hulp

Campagne Oeruschild: wel verbonden maar saldo blijft nul

(1/4) > >>

Karingin:
Ik heb gister de installatie gedaan en ik zie dat er wel connecties zijn. Maar na 2 dagen staat het saldo nog steeds op nul. Met de instructies op https://e-gulden.org/index.php/campagne_oeruschild en de handleiding kom ik er niet uit. Wat kan er mis zijn?

bitwise-shifted:
Welkom op dit forum Karingin!

Je post leest een beetje moeilijk omdat je gisteren een installatie hebt gedaan en dat het saldo twee dagen op 0 staat. Het saldo gaat tellen als je installatie actief is.
We moeten eerst weten of je installatie succesvol is. Dat weten we als je wallet volledig gesynchroniseerd is. Dat zie je onder in het scherm.
Als dat Ok is dan moet je je vergewissen dat je met een van onze servers verbonden bent. Ik zal de website tekst hier even kopieren.  Als je er niet mee uitkomt dan horen we dat hier graag.


--- Citaat ---Met een klein beetje geluk hoeft u daar niets voor te doen. De stichting beheert een vijftal servers in het netwerk en uw e-Gulden portemonnee zal zich daar automatisch mee verbinden. Het netwerk zorgt er echter ook voor dat de belasting evenredig wordt verdeeld, zodat verbinding wordt gezocht met andere portemonnees en de verbinding met onze servers kan worden verbroken. Wij kunnen uw deelname dan niet meer zien.

In het bovenstaande veld "Saldo" ziet u hoeveel uur uw wallet wordt gesignaleerd. Mocht dat saldo na een paar uur op 0 blijven staan dan is er aktie nodig. Om ervoor te zorgen dat u zich expliciet met ons verbindt gaat u als volgt te werk:

Zorg dat uw portemonnee klaar is met synchroniseren en stop het programma daarna.
Ga op uw systeem naar de directory waar de blockchain is opgeslagen. Als u niet weet waar dat is start u het programma cmd.exe en typt u in echo %appdata%/egulden.
In die directory opent u het bestand coin.conf; Als het nog niet bestaat dan maakt u het aan met wordpad. U voegt de volgende regel toe:
addnode=dnsseed3.egulden.org
Daarna start u de portemonnee weer op
In uw wallet kunt u zien hoe u verbonden bent via het menu "hulp-debugvenster" en het tabblad peers.

--- Einde van citaat ---

Karingin:
Synchronisatie is voltooid en ik heb 8 actieve verbindingen. Zoals ik al zei helpen de instructies me niet verder.

cmd.exe geeft aan: syntaxis van bestandsnaam, mapnaam of volume is onjuist.

Coin.conf kan ik niet vinden. Er wordt verder geen instructie gegeven over het aanmaken ervan behalve dat het met wordpad moet...maar #hoedan?

In het debug-venster zie ik wel de 8 connecties staan.

Danneman326:
Ik heb precies hetzelfde.
Synchronisatie is voltooid.
8 actieve verbindingen in het netwerk
In plaats van saldo staat er bij mij saldi en dan zonder het aantal uren (zie bijlage).

Graag verdere hulp bij bovenstaande, ik kom er simpelweg niet alleen uit..

Karingin:
Sterker nog, ik schijn inmiddels 3 ontvangadressen te hebben...te zien via bestand/ontvangadressen. Go figure.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie